En Ontario som gett upp [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 15 februari 2010, 00:11:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

På eftermiddagen den 9 maj 1995 tackade BL 714 för sig på Allégatan i Borås och fick hämtas av bärgare.

Jan Sjöberg

När denna busstyp försvann så försvann mkt bärgningsjobb ... Spelar ingen roll vem som äger bussen .... Varje Ontario kräver minst en bärgning varje år  ;)
Speciellt på vintern när bromsarna bak har frusit fast .... finns inga bromssköldar ...
Saknar inte Ontario
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Jeppe Hagelbäck

Kul med arkivbilder!

Denna buss hamnade senare i Helsingborg som Swebus 8717.

Niclas Rosenius

Ja, dessa kommer inte att saknas av mig i alla fall när dom försvinner till hösten i Uppsala   ;D

//Niclas

jocke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 februari 2010, 11:25:34 AM
  Ja, dessa kommer inte att saknas av mig i alla fall när dom försvinner till hösten i Uppsala   ;D

//Niclas

Men ett stycke historia försvinner för gott. För inte fan äre någon i stan som inte vet vad en näbbmus är för något :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 februari 2010, 11:25:34 AM

//Niclas

Det märkliga var att man köpte in en ny serie Ontario II så pass sent, när modellen egentligen i övriga landet var så gott som utdömd. Det är effekterna av detta man sitter med idag att eländet fortfarande rullar här. Inte heller jag kommer att sakna dessa
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

UglyJazz

Det är så sant som det var sagt...
Det är nog inte många som kommer att sakna liken, men det kommer att vara desto fler som minns dem...

Det står ju en till salu under rubriken "garagerensning" på Blocket för 20 000 kr.
Jag räknade ut att det kommer att kosta minst 20 oookr bara i bensinkostnad att köra den hem hit till mig, så jag konstaterade snabbt att det ändå var för dyrt för skrotet med 20 000 som säljaren ville ha...

Vila i frid.
Hågkommen av alla, sörjd av få...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

yngrot

Ja dessa är inte saknade av nån tror jag men många mil har kört dem ändå... Och på slutet blev många bärgade delvis för att vissa förare körde lite väl hårt. Det var väldigt lätt när man gav gas att knäcka drivknutar ...Och vilken hemsk värme det var i bensinvarianten exvis 714  dålig isolering av motorn... 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina