Tripper i Stockholm Vinter 2010 - Del 4 (Avslutande delen)

Startat av Andreas, 14 februari 2010, 17:04:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Nu kommer sista delen i den stora bildserien av totalt 4 stycken delar. Sist var det en massa fotografier ifrån bla. Södra Station. Min resa var nu på väg att fortsätta en liten bit söderut. Jag tog och köpte en macka och nåt att dricka och tog därefter första bästa tåg till Årstaberg. Väl framme, så klev jag av tåget och inväntade första bästa buss på linje 160 mot Gullmarsplan. Därefter tog jag Tvärbanan mot Sickla Udde och klev av vid första kommande stationen, Mårtensdal. Nu drar vi igång det sista bildspelet.

1. Min första bild som jag lyckats få på en av Solarisarna. Bussen är Busslink 7416 som 74 mot Sickla Köpkvarter, dit jag kom under min första dokumenterade resa.

2. Busslink 5086, som nämndes tidigare, återkommer som en senare tur på samma linje, dvs. 74:an. Nu åkte jag med denna till Skanstull, där jag valde att åka tuben till Slussen en kortis, innan jag drog hem igen. Först tog jag dock två bilder vid Skanstull, direkt efter att jag klivit av min buss.

3. Busslink 5347 svänger av från bron ut mot Gullmarsplan och in på Ringvägen. I bakgrunden ser man en buss på 55:an som också är på väg hitåt.

4. Busslink 4729 ankommer Skanstulls hållplats från samma håll.  

5. Två blå biogasleder möts vid Slussen.

6. Slutligen, gammal möter ny: MaxCin Busslink 5131 möter Solaris Busslink 7404.

Tack för er som har tittat och följt denna bild serie. Nu i fortsättningen kommer jag antagligen bara lägga upp en eller ett fåtal bilder som max.

/Andreas