Tripper i Stockholm Vinter 2010 - Del 3

Startat av Andreas, 14 februari 2010, 12:57:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Nu börjar vi med resa 2. Denna skedde i måndags, då jag egentligen trodde att jag hade vanlig skola, vilket runt 8-tiden visade sig vara en ledig dag. Nu hade jag ett gyllene tillfälle att åka ut på en andra resa. Först så gick jag till Kungsholms Kyrka, där jag hoppade på en 3:a till Rosenlund på Södermalm. Där klev jag av och lyckades fånga min första bild för dagen, dock lite liknande miss som vid förra resan: nu var inte gatlyktan boven, denna gång var det ett trafikljus. Hoppas att bilden funkar någorlunda ändå.

1. Busslink 4726 väntar vid ett rött trafikljus, precis efter att den har startat sin resa ifrån Södersjukhuset mot Valla Torg på linje 164.

2. Vy över Rosenlundsgatan, där Södra Station har sin ena uppgång, samt att bussarna på linje 4, linje 74 och 94 rullar på gatan. På bild syns också Busslink 5047 som en 74:a mot Sickla Köpkvarter.

3. Busslink 5047 rullar förbi och möter Busslink 5035 (som jag tidigare har nämnt på forumet, följande bild var en av de jag menade). 5047:an rullar som sagt som en 74:a, medan 5035 rullar som en 43:a mot Ruddammen.

4. Samma buss, Busslink 5035, svänger in på Magnus Ladulåsgatan.

5. Jag har rört mig fram till ena busshållplatsen utanför Södra Station på Rosenlundsgatan (samma busskur som Busslink 5047 står vid på bild 2.) På bild syns en av de blåa omnilinklederna på linje 4 mot Gullmarsplan.

6. En närbild på andra sidan gatan på Busslink 5086, som just rullar in till hållplats Södra Station, fast i norrgående riktning denna gång. Senare under dagen reste jag själv med denna buss, fast ifrån annan plats.

Del 4 kommer senare under dagen.