PHs Bussar 5år februari 2005-2010...

Startat av Patrik, 14 februari 2010, 12:46:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

PHs Bussar har nu funnits i 5år, ca 57.000 har besökt hemsidan som har ca 10.000 bilder.
När Bussmicke firade 10år så visade han en ovisad bild från varje år så jag tänkte göra detsamma förutom att bilderna är visade förut.

På den gamla goda tiden kunde ett inlägg från mig se ut så här:
CitatTog en bild idag på väg hem från Siba (InfraCity), tyvärr så skäms jag över mina bilder eftersom dom är oskarpa, har dålig färg mm. men om någon vänlig själ vill hjälpa mig eller nåt med det så skulle jag uppskatta det, jag har Photoshop CS och Paintshop Pro 8.

Men jag tänkte visa tre bilder från varje år som visar vad man gjorde under tiden.

En av mina första bilder såg ut så här:

På den gamla goda tiden kunde man träffa bussnackaren Milan i denna stad:

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

yngrot

Grattis får man säga och du har då lärt dig ta bra bilder ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Grattis

Han har blivit duktig på det han gör o imponerar på mig ofta.
Vi får inte glömma att min hemsida var bidragande till att han kom igång med fotandet.
Hans bilder har givit mig stimulans och utvecklat mitt fotande en hel del, tack vare PH fotar jag på lite annorlunda sätt numera. Jag rör på mig mer där jag är, står inte lika mycket på samma ställe osv.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Grattis till 5 grymma år! Som vanligt blir man inspirerad att ge sig ut och fotografera när man sett dina bilder. Kul att se Bergkvarabuss 342 som tillhör de bussar jag åkte regelbundet med under några år.  :)

Peter Elmheden

Citat från: Patrik skrivet 14 februari 2010, 12:46:20 PM

På den gamla goda tiden kunde man träffa bussnackaren Milan i denna stad:

Just det, Milan. Vart tog han vägen?
Hade en egen sida med bilder va?

Ersa

Citat från: Peter Elmheden skrivet 14 februari 2010, 19:01:48 PM
Just det, Milan. Vart tog han vägen?
Hade en egen sida med bilder va?

Han försvann, och hemsidan också. Tråkigt, då han var en inspirationskälla bl.a. när det gällde nya vinklar:

Bild visas med gammalt tillstånd. Den här vinkeln började jag själv prova månaden efter.

Fler bilder:
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=10763
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=10777

jocke

Jag minns honom med, vart tog han vägen egentligen?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Patrik

Citat från: jocke skrivet 14 februari 2010, 19:42:28 PM
Jag minns honom med, vart tog han vägen egentligen?

Han har lite andra intressen nuförtiden.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Carl Eric

Jag passar på att säga grattis!

För en som inte har varit med så länge så är det kul att se några gamla bilder!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

OSkar000

Får passa på att gratulera jag också.

Vart Milan tog vägen har jag ingen aning om, men jag tror intresset svalnade och han inriktade sig på bilar istället.

Antalet uppdateringar på min sida är ganska begränsat numera, intresset är lite vilande och tiden till att fota finns inte riktigt.