Huvudmeny

Tågfråga

Startat av Sundås, 14 februari 2010, 11:36:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Hej!

Igår när jag var i Eslöv så susade det förbi ett tåg märkt "Värmlandstrafik", vad är det frågan om? :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

bussfan

det va nog de nya itinos motorvagnar

Tobias

Det var nya Itinovagnar, Y31 1421+1420 som precis levererats från Tyskland för båt över till Trelleborg och vidare upp till Värmlandstrafiken som har köpt vagnarna.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Cyklisten

Själv såg jag en Itino tror det var 1414 på väg NER för ca. en vecka sedan. Också den i Eslöv. Gick den på någon slags garantireparation?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cyklisten skrivet 14 februari 2010, 18:43:44 PM
Själv såg jag en Itino tror det var 1414 på väg NER för ca. en vecka sedan. Också den i Eslöv. Gick den på någon slags garantireparation?

Y31 1414 är en av Värmlandstrafiks äldre Itino. Den är levererad 2006 så den lär inte ha någon garanti kvar. Antagligen var den på väg till Malmö för hjulsvarvning. Sådan kan göras i Älvsjö, Hagalund eller Malmö och man väljer den verkstad som råkar ha ledig kapacitet.

Cyklisten

Detta var mitt andra antagande kan man säga, men det var första gången jag såg en äldre Itinomotorvagn i Skåne. Tackar för svaret!