Huvudmeny

Dagens Söderby Brygga

Startat av Matte, 13 februari 2010, 22:09:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Dessa bilder tog jag imorse när jag körde 843 till Söderby Brygga.

Carl Eric

Har du sladdat eller bara backat  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Matte

Citat från: calken skrivet 13 februari 2010, 22:13:28 PM
Har du sladdat eller bara backat  ;)

Nä bara backat upp bussen... Bättre att fota ut mot vattnet än mot berget som jag har bakom mig...

Carl Eric

Citat från: Matte skrivet 13 februari 2010, 22:15:21 PM
Nä bara backat upp bussen... Bättre att fota ut mot vattnet än mot berget som jag har bakom mig...

Ja, det är sant!

Såg bara på tredje bilden att det är en massa spår, du var först på plats!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ingwar Åfeldt

Citat från: Matte skrivet 13 februari 2010, 22:15:21 PM

Kul att se hur det ser ut i dag. I princip ser det likadant ut i dag som när jag körde buss dit på 60-talet. Finns det någon väntkur där numera?

Matte

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 13 februari 2010, 22:27:39 PM
Kul att se hur det ser ut i dag. I princip ser det likadant ut i dag som när jag körde buss dit på 60-talet. Finns det någon väntkur där numera?

Nä det finns bara en stolpe med topptavla där ner nu mera. Det finns bara 3 avgångar därifrån på vardagar och 2 dit på vardagar. Och på helger är det bara 2 avgångar till/från Söderby Brygga. Så det behövvs inte nån väntkur. Det är högst ovanligt att man får nån som kliver på där.

Matte

Citat från: calken skrivet 13 februari 2010, 22:25:21 PM
Ja, det är sant!

Såg bara på tredje bilden att det är en massa spår, du var först på plats!

Japp jag va först. 1a bussen ner dit av 2 avgångar på helger.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Matte skrivet 13 februari 2010, 22:33:38 PM
Nä det finns bara en stolpe med topptavla där ner nu mera. Det finns bara 3 avgångar därifrån på vardagar och 2 dit på vardagar. Och på helger är det bara 2 avgångar till/från Söderby Brygga. Så det behövvs inte nån väntkur. Det är högst ovanligt att man får nån som kliver på där.

Tack för svaret! Att isen ligger tjock nu kan jag se, men hur är det på sommaren, finns det några båtförbindelser till och från Söderby brygga då?

M v h
Ingwar

Matte

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 14 februari 2010, 10:24:05 AM
Tack för svaret! Att isen ligger tjock nu kan jag se, men hur är det på sommaren, finns det några båtförbindelser till och från Söderby brygga då?

M v h
Ingwar

Nja jag skulle inte våga mig ut på isen. För den är nog inte så välldans tjock. man såg på vissa ställen att vatten trängt igenom.

Men det enda jag vet är att på Sommaren så sker omlastning av gods från Lastbil till Färja till flera öar i södra skärgården vid Söderby Brygga. Och sedan Muskö Tuneln byggdes så är båtförbindelserna välldigt begränsade härifrån. Vad jag vet så finns det ingen regulgär båt trafik härifrån.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Matte skrivet 14 februari 2010, 11:42:31 AM
Nja jag skulle inte våga mig ut på isen. För den är nog inte så välldans tjock. man såg på vissa ställen att vatten trängt igenom.

Men det enda jag vet är att på Sommaren så sker omlastning av gods från Lastbil till Färja till flera öar i södra skärgården vid Söderby Brygga. Och sedan Muskö Tuneln byggdes så är båtförbindelserna välldigt begränsade härifrån. Vad jag vet så finns det ingen regulgär båt trafik härifrån.

Nej, jag trodde knappt det heller. Tack för svaret!

M v h
Ingwar

Mikael T Nilsson

Snygga vinterbilder! Busslink 6664 levererades ursprungligen till Hornsberg tillsammans med 6661-6663, men de omplacerades lite senare till Handen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.