Huvudmeny

Sprillans ny bus.

Startat av Möllers, 12 februari 2010, 20:54:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

ser fin ut. Omnilink/city är det väl. Ser iaf ut som en sådan!

Niklas Bygdestam

Citat från: Buslovers92 skrivet 12 februari 2010, 20:58:41 PM
ser fin ut. Omnilink/city är det väl. Ser iaf ut som en sådan!

Helt klart en OmniLink. Skulle vara intressant att veta vem som ska ha den. Den ser ut att vara byggd för Storbritannien
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

hisen12

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 februari 2010, 21:47:15 PM
Helt klart en OmniLink. Skulle vara intressant att veta vem som ska ha den. Den ser ut att vara byggd för Storbritannien
Jo, hade blivit förvånad om den hade vart nå annat, det är ju Omnilink inredning dessutom..

Bergenga

Mvh.
Øyvind Berg

New_options

Jag bara måste fråga... efter att ha sett den inledande bilden... hur kan man av den dra slutstasen att "den ser ut att vara byggd för england"?

SimonB

Det ska till en britt för att beställa en buss med stadsbussinredning och en framdörr!  ::)

Bussfanatikern

Har engelsmännen slopat mittendörrarna också? att engelska stadsbussar inte har några bakdörrar vet jag men att dom inte har några mittendörrar var något nytt. Dubbeldäckarna brukar i alla fall ha dörrar både fram och i mitten men inte bak om jag minns rätt.

JB

Citat från: SimonB skrivet 12 februari 2010, 23:17:59 PM
Det ska till en britt för att beställa en buss med stadsbussinredning och en framdörr!  ::)

Varför gör man det? Om alla passagerare ska ut och in genom samma dörr kommer ju hållplatsstoppen ta en evighet.

/Jonas

Ersa

Citat från: JB skrivet 15 februari 2010, 23:50:05 PM
Varför gör man det? Om alla passagerare ska ut och in genom samma dörr kommer ju hållplatsstoppen ta en evighet.

Detta har diskuterats förr, bl.a här:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=8035.msg53482#msg53482

Samt en bild på en sådan dörrställning:

jocke

Ser inte ut o finnas många plingknappar heller :p
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jan

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 februari 2010, 21:47:15 PM

De gillar Scania på ön där!
I branschen i 40 år

lil-sis

Citat från: New_options skrivet 12 februari 2010, 22:59:42 PM
Jag bara måste fråga... efter att ha sett den inledande bilden... hur kan man av den dra slutstasen att "den ser ut att vara byggd för england"?

Om inte annat så för att ingångsdörren sitter på vänster sida istf höger sida :D