Från morgon till kväll i Söderhamn..

Startat av hisen12, 12 februari 2010, 20:49:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Fota lite under dagen idag. Kör bilderna med ordning "från morgon till kväll"

KR 335

KR 307

KR 333 o.b.s! Fel datum iskrivet på bilden, Naturligtvis är det också 12/2-10 på denna!

KR 318

KR 335

KR 16
Ungdomarna råka se mig med kameran och börja skrika "dra härifrån" och liknande, så jag tappa lusten för att fortsätta fota för min egna säkerhet! Ska nog med morsan och fota 02:?? bussen inatt endå.. Hoppas bilderan gillas trots att det är lite brus i kvälls/morgonbilderna!

hisen12

Jag ska nog fota Nattbussen som garanterat är full av ungdomar! Är det en risk att ta elr ska jag våga fota den utan blixt? det är upplyst där, så no problems så.. Men vågar man fota och hur rekommenderar ni att man gör! Risken finns också att dom ungdomarna som skrek åt mig på Källgatan är med denna buss, och då antagligen en aning bersuade!

MrX

Om du känner dig osäker och är ensam ska du inte fota, risken finns att någon reagerar på fel sätt. Om du ändå absolut vill ta bilden föreslår jag att du ställer dig lite avsides och provar en ny vinkel på bilden. Men har du sällskap tycker jag absolut att du ska bränna av en bild, det är ju ändå din hobby så om någon misstycker så är de egentligen bara dumma i *******

Fina bilder för övrigt!

Ersa

Citat från: Buslovers92 skrivet 12 februari 2010, 22:05:09 PM
Jag ska nog fota Nattbussen som garanterat är full av ungdomar! Är det en risk att ta elr ska jag våga fota den utan blixt? det är upplyst där, så no problems så.. Men vågar man fota och hur rekommenderar ni att man gör! Risken finns också att dom ungdomarna som skrek åt mig på Källgatan är med denna buss, och då antagligen en aning bersuade!

Oavsett störande ungdomar eller inte kan du låta bli blixten, då denna bara förstör en bra bild. Se bara till att kameran står på ett stadigt underlag så blir det bra. :)

Sen går det ju oftast även bra att vänta tills nästan alla fyllbultar har klivit på.

hisen12

Citat från: Ersa skrivet 12 februari 2010, 23:30:03 PM
Oavsett störande ungdomar eller inte kan du låta bli blixten, då denna bara förstör en bra bild. Se bara till att kameran står på ett stadigt underlag så blir det bra. :)

Sen går det ju oftast även bra att vänta tills nästan alla fyllbultar har klivit på.

Ok. Jo, jag hade tänkt att låta bli blixt.. Men ser dom avklivande fyllosarna kameran kan det vaara kört!

Niklas Bygdestam

Överhuvudtaget är det nog bra att ligga lite lågt ibland med den här typen av hobby som vi har. Retar man omgivningen är det bättre att ligga lågt och kanske avstå från vissa saker som t ex ta en bild på någon buss. Även om man då förlorar någon bussbild så vinner man på det i längden
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

hisen12

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 februari 2010, 00:21:47 AM
Överhuvudtaget är det nog bra att ligga lite lågt ibland med den här typen av hobby som vi har. Retar man omgivningen är det bättre att ligga lågt och kanske avstå från vissa saker som t ex ta en bild på någon buss. Även om man då förlorar någon bussbild så vinner man på det i längden

Ok, jag tog en bild men den vart inge bra alls.. Ska man ligga lågt även dagtid? Kvällstid förstår ju jag att man ska ligga lågt tack vare ungdomar som tror dom äger gator! Om det sitter ngt ungdomsgäng ngnstans och blockar och skriker åt en tipsa min mormor om att man ska ringa polis direkt, men det känns dumt med!

Mikael T Nilsson

Citat från: Buslovers92 skrivet 12 februari 2010, 20:49:53 PM
Fota lite under dagen idag. Kör bilderna med ordning "från morgon till kväll"

KR 333 o.b.s! Fel datum iskrivet på bilden, Naturligtvis är det också 12/2-10 på denna!

Ungdomarna råka se mig med kameran och börja skrika "dra härifrån" och liknande, så jag tappa lusten för att fortsätta fota för min egna säkerhet! Ska nog med morsan och fota 02:?? bussen inatt endå.. Hoppas bilderan gillas trots att det är lite brus i kvälls/morgonbilderna!

Trevligt bildsvep! Intressant att KR-Trafik köpte in Volvobussar under förra året. Denna variant av 8500-modellen är snygg. Kanske får vi se denna vagntyp i hos KR i UL-trafik så småningom.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

hisen12

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 februari 2010, 17:12:22 PM
Trevligt bildsvep! Intressant att KR-Trafik köpte in Volvobussar under förra året. Denna variant av 8500-modellen är snygg. Kanske får vi se denna vagntyp i hos KR i UL-trafik så småningom.

Tack, Vet du vad KR hade köpt om dom inte köpt Volvo? Scania elr Setra då elr typ...

Carl W

Är detta ett skämt, eller? Om inte så kan man undra varför du ska ut på natten och fotografera bussar. Är det inte bättre att gå ut en vardag- eller söndagkväll när det blivit mörkt ute? För jag förmodar att du vill ha kvällsbilder.

Mikael T Nilsson

Citat från: Buslovers92 skrivet 13 februari 2010, 19:45:55 PM
Tack, Vet du vad KR hade köpt om dom inte köpt Volvo? Scania elr Setra då elr typ...

KR-Trafik i Uppland har köpt en del Mercedesbussar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

hisen12

Citat från: Carl W skrivet 14 februari 2010, 02:00:53 AM
Är detta ett skämt, eller? Om inte så kan man undra varför du ska ut på natten och fotografera bussar. Är det inte bättre att gå ut en vardag- eller söndagkväll när det blivit mörkt ute? För jag förmodar att du vill ha kvällsbilder.

Jo, som sagt är det nog bättre. Fredag och Lördagskvälalr är nog inte så värst bra..