Göteborg för 8 år sedan.

Startat av Jeppe Hagelbäck, 12 februari 2010, 13:42:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Har inte skrivit upp plats där bilden togs. Kan Göteborgsexpertisen eller annan med goda geografikska kunskaper berätta var bilden är tagen? Jag tror att det är vid Annedalsmotet/länken. (Jag vet, det saknas ett "n" i bildtexten)

Jonas Gustafsson

Visst är det Annedalsmotet. Swebus 865, f.d. GS-buss i serien 421-446, kommer inte ihåg i huvudet vilken.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Snygg bild  :). Linje 51 klassisk Göteborgsk linje som längst gick den Vårväderstorget - Marklandsgatan - Linnéplatsen - Sahlgrenska - Guldheden - Korsvägen - Folkungagatan - Svingeln - Lilla Olskrokstorget - Brunnsbotorget - Skogome.

Dessa gamla GS 4xx var riktiga lik noll fjädring och noll isolering inte något av det bästa som kommit ut från Säfflefabriken. Sen var väl dessa smalare än resten av GS flotta på den tiden 250cm.

H_V945

När försvann denna busslinje från Göteborg?

Johnny

Citat från: Tomas skrivet 12 februari 2010, 19:37:32 PM
Snygg bild  :). Linje 51 klassisk Göteborgsk linje som längst gick den Vårväderstorget - Marklandsgatan - Linnéplatsen - Sahlgrenska - Guldheden - Korsvägen - Folkungagatan - Svingeln - Lilla Olskrokstorget - Brunnsbotorget - Skogome.

Dessa gamla GS 4xx var riktiga lik noll fjädring och noll isolering inte något av det bästa som kommit ut från Säfflefabriken. Sen var väl dessa smalare än resten av GS flotta på den tiden 250cm.

Gick den verkligen från Vårväderstorget till Skogome? Gick den inte till Brunnsbo eller Körkarlens gata då? På den tiden var det väl 43an som gick till Skogome, från Gamla Olskrokstorget, senare Redbergsplatsen?

Jeppe Hagelbäck

Erling.L

Citat från: H_V945 skrivet 12 februari 2010, 20:15:49 PM
När försvann denna busslinje från Göteborg?

Isamband med att man öppnade för spårvagnar på skånegatan, typ 2004 eller liknande
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Jonas Gustafsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 12 februari 2010, 15:52:12 PM
Visst är det Annedalsmotet. Swebus 865, f.d. GS-buss i serien 421-446, kommer inte ihåg i huvudet vilken.

//Jonas G

Såväl Svensk Busshistoria som mina egna noteringar anger att det var GS 446.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

Citat från: Johnny skrivet 12 februari 2010, 20:25:31 PM

Gick den verkligen från Vårväderstorget till Skogome? Gick den inte till Brunnsbo eller Körkarlens gata då? På den tiden var det väl 43an som gick till Skogome, från Gamla Olskrokstorget, senare Redbergsplatsen?

När jag började köra i gbg 96 gick den bara till skogome, 98-99 nångång delades den till till 50 linneplatsen åketorp o 51 linneplatsen - skogome men vill minnas den bara gick så ett år.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616