Chassienr.

Startat av Ulf Fernestad, 11 februari 2010, 21:50:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Fernestad

Har ett chassienr. 522141. I mina anteckningar ska detta ha varit GDG 1593 en scania -65:a reg.nr. ECU 962, inköpt från
Ölme buss, såld -77
I sbh leder detta chassienr till en scania som har varit hos Weidemans i kumla fram till -71, är detta samma buss eller har jag fel chassienr.?
mvh Ulf F
Vi kan spä på med en buss till från samma bolag, en volvo -65 som fick GDGnr 1569 också den såld -77 regnr EHN 255 ev. chassienr 3315

Mats Karlsson

Det är samma buss. Den började sin bana hos Weidermans och hamnade så småningom hos GDG.

Ulf Rådeström

Hej!
Alla "grunduppgifter" som chassinr, chassityp, motor, växellåda, bakaxelutväxling i min databas på SBH kommer direkt från min forskning i Scanias arkiv.
Sålänge man inte ändrat i sista millevippen vid leverans så skall det så långt som jag inte skrivit in fel stämma någotsånär iaf.

bilomnibussen

Bussen hade Thor Sexett kaross med takfönster även framtill och saknade således dest.skylt. Regnummer hos Weidermans T 992 (ScV BF7659-145), 41 pass (i vänstertrafik 40+2), första registreringsdatum 6 maj 1965. Den 5 juli 1971 reg i Värmlands län, S652. Denna buss och den samtidigt levererade T 996 ScV B76 Thor Sexett med enklare standard och destskylt var de första bussarna med den nya lackeringen röd-ljusblå-vit.
Mvh Jan G