Huvudmeny

Test av ny kamera!

Startat av Carl Eric, 11 februari 2010, 20:40:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag så var det så fantaskt fint väder (i alla fall i Gustavsberg) så jag skyndade mig ut och fotade lite med min helt nya kamera (NIKON D3000). Några bussar fastnade, hoppas att de är till glädje för någon!

Nobina 6028

Nobina 6102 tycker jag att det ser ut som...

Och så slutligen, en bild på en skitig 425X, vilken vet jag tyvärr inte...

Mina bilder hittar ni nuförtiden (jag passade även på att byta domän) på http://carlericsgalleri.dubbeleric.se !

Mycket nöje!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Rådeström

Snygga färger.

Bara en liten tanke när du fotar - fota inte halva bussar, eller bara en hörna - det blir inte så intressant att titta på om jag ska va ärlig....försök o jobba mer på att få med bussen på bilden istället - det blir lite intressantare då.

Jonas Strömblad

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 februari 2010, 21:13:12 PM
försök o jobba mer på att få med bussen på bilden istället - det blir lite intressantare då.
Jag kan hålla med! Jag vill dessutom slå ett slag för att få med mer miljö.

Citat från: calken skrivet 11 februari 2010, 20:40:19 PM

Den här bilden t.ex hade vunnit mycket på att få med hela kyrkan i bakgrunden exempelvis. Kolla in  Jona's söndagsbilder som ett gott exempel  :) http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=24106.0 (ett av många exempel här)

Men, det viktigaste är att du själv är nöjd! Kör hårt med kameran och testa mycket (och naturligtvis visa bilderna här  :D )

/J

Jacob

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 februari 2010, 21:13:12 PM