Huvudmeny

Test av ny kamera!

Startat av Carl Eric, 11 februari 2010, 20:40:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag så var det så fantaskt fint väder (i alla fall i Gustavsberg) så jag skyndade mig ut och fotade lite med min helt nya kamera (NIKON D3000). Några bussar fastnade, hoppas att de är till glädje för någon!

Nobina 6028

Nobina 6102 tycker jag att det ser ut som...

Och så slutligen, en bild på en skitig 425X, vilken vet jag tyvärr inte...

Mina bilder hittar ni nuförtiden (jag passade även på att byta domän) på http://carlericsgalleri.dubbeleric.se !

Mycket nöje!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Rådeström

Snygga färger.

Bara en liten tanke när du fotar - fota inte halva bussar, eller bara en hörna - det blir inte så intressant att titta på om jag ska va ärlig....försök o jobba mer på att få med bussen på bilden istället - det blir lite intressantare då.

Jonas Strömblad

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 februari 2010, 21:13:12 PM
försök o jobba mer på att få med bussen på bilden istället - det blir lite intressantare då.
Jag kan hålla med! Jag vill dessutom slå ett slag för att få med mer miljö.

Citat från: calken skrivet 11 februari 2010, 20:40:19 PM

Den här bilden t.ex hade vunnit mycket på att få med hela kyrkan i bakgrunden exempelvis. Kolla in  Jona's söndagsbilder som ett gott exempel  :) http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=24106.0 (ett av många exempel här)

Men, det viktigaste är att du själv är nöjd! Kör hårt med kameran och testa mycket (och naturligtvis visa bilderna här  :D )

/J

Jacob

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 februari 2010, 21:13:12 PM
Bara en liten tanke när du fotar - fota inte halva bussar, eller bara en hörna - det blir inte så intressant att titta på om jag ska va ärlig....försök o jobba mer på att få med bussen på bilden istället - det blir lite intressantare då.

Citat från: calken skrivet 11 februari 2010, 20:40:19 PM
Nobina 6102 tycker jag att det ser ut som...

Jag tycker iaf att denna bild blev väldigt häftig :D som att man smyger sig på bussen. Däremot kan jag hålla med om att sista bilden inte var helt perfekt. Men vad ska jag säga egentligen, jag är ju inte bättre själv. Fortsätt fota! :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Zella

Blev ju rätt bra... gillade vinkelbilderna på 6102. Och välkommen i Nikon gänget  :)

groenis

För att vara dina första bilder med en ny kamera så var de inte så dåliga,
Om du har möjlighet så slå dig ihop med någon av de bussografer som finns här.
Jag tror nog att Uffe,BussMicke eller någon av de andra låter dig följa med en dag.
Att lära sig av en duktig fotograf från början är den bästa skolan.

Fortsätt fota det är roligaste man kan göra,
Själv lade jag ner mitt fotande då jag slutade gå på konserter och pressade 400 till 1600
däremot så tittar jag till min gamla spegelreflex
Lycka till

/Lennart

Möllers

Gillade första bilden mest fin bild lycka till med din Nikon  :)

Carl Eric

Tack alla för era tips! Jag ska tänka mer på det nästa gång!

Det var nog egentligen lite för mörk för att fota men några blev bra. Den på 425X belv inge bra då jag stog dåligt och blev överraskad...

På lördag så hade jag tänkt bege mig ut igen så då blir det förhoppningsvis några bilder till!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!