Huvudmeny

Skyltningsändring

Startat av Jacob, 11 februari 2010, 20:17:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hej! :) Är nyfiken som vanligt och jag skulle gärna vilja veta varför och när GUB bytte från "Stadstrafiken" till "Stadsbussarna"? Verkar vara väldigt nytt, såg det tidigast i förrgår.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Tror jag såg det första gången i måndags.

Varför vet jag inte. Har velat frågat TL flera gånger men inte kommit mig för att göra det.

Ersa

"Stadsbussarna"? Ser ju ut som KR tagit över tätortstrafiken i så fall! ;)

lil-sis

Tja alla undrar ju vart "Stadstrafiken" ligger så...  :P

Jacob

Stadstrafiken såg snyggare ut...

//Jacob

jocke

Även på www.ul.se har flikarna ändrats till Regionbussarna och Stadsbussarna. Kanske är deras nya image
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Uppsala måste vara Bussmickes absoluta favoritstad. Inte en enda MaxCi, och tätortsbussarna verkar aldrig skyltas "Ej i trafik", ens med automatik. 8)

Oskar A

Citat från: Ersa skrivet 11 februari 2010, 23:36:17 PM
Uppsala måste vara Bussmickes absoluta favoritstad. Inte en enda MaxCi, och tätortsbussarna verkar aldrig skyltas "Ej i trafik", ens med automatik. 8)

Ja, och skyltar man "Ej i trafik" så återgår det automatiskt till Stadstrafiken (nåja, numera Stadsbussarna) när man bryter huvudströmmen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

AO

"Ej påstigande" känns annars som en standard skyltning i Uppsala om det inte står något linjenummer ;)
Har sett den skyltningen oftare i Uppsala än ngn annan stans.

lil-sis

Ej påstigning ;)

Då är man seeeeeeen och nästa tur ligger i ändan och kör.

Jacob

Men det jag tycker är mest synd är att "Stadsbussarna" inte är centrerat, som "Stadstrafiken" var... Nu är det vänsterjusterat

//Jacob