En eftermiddag med GUB 283 [3Bilder]

Startat av jocke, 08 februari 2010, 00:37:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Tog en sväng med herr mattsson. Följande bilder kan jag presentera från resan.

Först en bild från Gottsunda Simhall. Mörkret har inte lagt sig riktigt ännu.

På andra sidan stan ~40 minuter senare ungefär. Jordgubbsgatan i Södra årsta

Och avslutningen på eftermiddagen för min del, Stora torget, på väg mot Årsta för 3e gången.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

Herr Mattson ser väldigt påpälsad ut är värmen dålig i dessa bussar?? På bild ser det ju ut som förarrutan är öppen samtidigt med framdörr då blir det ju väldigt kyligt därfram.. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 08 februari 2010, 08:27:37 AM
Herr Mattson ser väldigt påpälsad ut är värmen dålig i dessa bussar?? På bild ser det ju ut som förarrutan är öppen samtidigt med framdörr då blir det ju väldigt kyligt därfram.. :D

Han är en väldigt frusen MAN  ;D ;D ;D

Annars är värmen inte så dålig i dessa bussar. Synd bara att rutorna på vänster sida av förarplatsen är enkelrutor och man får ett kallras på vänster sida av kroppen när det är riktigt kallt ute.

//Niclas

jocke

När bilderna togs så var faktsikt rutan öppen :) Dock kunde jag inte se något samband med det och extra påklädnad :)

Tycker värmen verkar lite B de jag kände iaf, varmutblåsen vid förarplats är ju typ pissljumna
Jag förändrar era liv med detta inlägg

lil-sis

Värmen är ibland bra, oftast dåååålig.

283 är för övrigt min favoritbuss, får alltid beröm när jag kör den :D

Fredrik Mattsson

trevliga bilder ;) tycker faktiskt att det är bättre värme i vissa OmniCity än dom nya :P

och varför sidorutan är öppen ??? nog mest för att man ska slippa få imma på sidorutan
och man slipper ha defrostern på, som det bara kommer lite fisljummen värme eller ingen
alls, och man slipper trycka in värme knappen för sidofönstrets värmeslingor... och i dom
allra nyaste slipper man känna av den lukt som fortfarande sitter i...