AZC779 - Omnibuslinjen Habo-Hjo:s nyaste buss

Startat av Ulf Rådeström, 06 februari 2010, 11:49:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ulf Rådeström

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 februari 2010, 11:59:24 AM
Den från Ehns?
Omlackad, men i länstrafik?

varför så många frågetecken?
Jo, den från Ehns...
Däremot tyckte jag den blå var lite ljusare blå än västtrafiks blå..men det kan ha varit en synvilla - och den gick på en Västtrafiklinje ja

Björn Lövdahl

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 februari 2010, 12:10:58 PM
Jo, den från Ehns...
Däremot tyckte jag den blå var lite ljusare blå än västtrafiks blå..men det kan ha varit en synvilla - och den gick på en Västtrafiklinje ja

Det jag reagerade på att jag har för mig att de skulle lacka om en buss till JLT lack för att köra men de kör denna i någon annan lack, som på bild ser ut att va någon annan än västtrafikblå. Då förstod jag bara inte varför den var nylackad i nån ej länstrafiklack men går i länstrafik men om den går på en Västtrafiklinje är det inte lika konstigt
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mats Karlsson

Det kanske är den T-länsblå färgen som bussen har kvar från tiden hos Ehns?

Ulf Rådeström

Citat från: Mats Karlsson skrivet 06 februari 2010, 13:50:42 PM
Det kanske är den T-länsblå färgen som bussen har kvar från tiden hos Ehns?

Ahha...de kan du ha rätt i - för den var betydligt ljusare blå som sagt. Och eftersom det inte finns några dekaler på bussen och den är rätt ny, så har man väl tagit av dom bara.

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 februari 2010, 12:10:58 PM
Jo, den från Ehns...

Jaså du fick den på bild - jag såg den rulla förbi utanför fönstret när jag satt och åt på Jensens Bøfhus i måndags... Bussen har som sagt inte Västtrafik-färg och linje 114 är inte heller någon Västtrafik-d:o. Bussarna som trafikerar den är JLT-lackade men man kör med några i företagsfärg också.