Hägglund från 1962 i Toftbyn

Startat av Bussmicke, 03 februari 2010, 23:31:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Ingen reg.skylt stod att finna så nu sätter jag min förhoppning till expertisen här; Känner någon igen bussen, vilket reg. nummer har den och kan nån delge dess historia?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 februari 2010, 23:43:36 PM
Urspr en gammal Diligens av Pv:s standardtyp

Och nog är det originalrullen med posthornet vi ser?
Det vore nåt att tigga åt sig, för Forslunds Postdiligens 6524:s räkning! :)

Björn Forslund

Hej
6524 har ett "fast" posthorn i desten, applicerat direkt på glaset,  och originalrullen innehåller endast olika ortsnamn som t ex "UMEÅ" "MO I RANA" "BLÅ VÄGEN".

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 04 februari 2010, 08:46:52 AM
Hej
6524 har ett "fast" posthorn i desten, applicerat direkt på glaset,  och originalrullen innehåller endast olika ortsnamn som t ex "UMEÅ" "MO I RANA" "BLÅ VÄGEN".

Aha. Men det skadar ju inte att försöka rädda denna rulle ändå.  :)
Frågan är hur man får tag i ägaren.

UglyJazz

Wasatrafik:s gamla färger, från tiden före införlivande av det stora stygga Swebus...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Staffan Sävenfjord

Citat från: UglyJazz skrivet 04 februari 2010, 13:24:24 PM
Wasatrafik:s gamla färger, från tiden före införlivande av det stora stygga Swebus...

Färgerna stämmer men jag vill nog ha en lite bredare rand under fönstren för att det skall bli Wasatrafik. Detta var Wasatrafiks andra färgsättning. Den första var i enfärgat rödbrunt. Man hann också med en tredje innan Swebus-tiden, nämligen i huvudsak vit med dekor i  rött och blått.

Björn Forslund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 februari 2010, 15:46:23 PM
Färgerna stämmer men jag vill nog ha en lite bredare rand under fönstren för att det skall bli Wasatrafik. Detta var Wasatrafiks andra färgsättning. Den första var i enfärgat rödbrunt. Man hann också med en tredje innan Swebus-tiden, nämligen i huvudsak vit med dekor i  rött och blått.

Den första bruna Wasa-färgsättningen var väl med gul överdel om jag inte minns helt fel? Eller var det en variant?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 04 februari 2010, 15:52:12 PM
Den första bruna Wasa-färgsättningen var väl med gul överdel om jag inte minns helt fel? Eller var det en variant?

Du minns helt rätt. Det var jag som var otydlig.