någon som har bilder på villma bussarna

Startat av bussfan, 02 februari 2010, 20:15:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfan

hej e det någon här som har bilder på willma bussarna som har funnits i värmland&dalarna

j-a

Här kommer några av Erlandssons trafiks Wiimor samtliga bilder är tagna mellan 1990-1992.Alla bussarna utom 34 hann få dalalack

Erlandssons 34 avställd vid garaget i Mora

Erlandssons 41 vid garaget i Malung
Erlandssons 44 vid garaget i Malung
Erlandssons 56 vid Mora busstation

Erlandssons 111 vid garaget i Fiskarheden

Erlandssons 137 vid garaget i Malung  tidigare Esse trafik

bussfan

även karlstad garaget hade viimor finns det bilder på dessa så vore det kul att se dem dessa e boggis

Mustman

har det funnits bussar av typen WIILMA i T-länstrafiken?
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Rickardo

Mats Karlsson

Nej, Länsbussaran i T-län köpte inga Wiima, men däremot Örebro Trafik AB.

Mustman

Har någon några bilder på Örebro Trafik ABs Wiilmor? Det skulle uppskattas
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Jonas Gustafsson

Då det förekommer inte mindre än 4(!) olika felstavningar (Viima, Villma, Willma och Wiilma) av den finska karosstillverkaren i tråden vill jag som vän av ordning påpeka att det heter Wiima. ;)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

1896

Jag hade två veckor prao på Erlandssons i Mora i Februari -86, men 34:an har jag inget minne av....

bilomnibussen

Örebro Trafik AB hade två Wiimabussar för beställningskörningar. Ett flertal Wiimabussar fanns tidigare hos Ehns Omnibustrafik i Olshammar som fram till i somras körde för Länstrafiken i Örebro län.
Mvh Jan G