En förmiddag i Nobina 5302

Startat av MrX, 01 februari 2010, 16:27:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

På söndagen (31 januari) saknades det personal så då lade jag undan skolböckerna och begav mig ut till ett snöigt och halkigt Tyresö. Två varv 805 till Tyresö Brevik hanns med på mitt andrapass och det är från Mossvägen (sluthållplatsen heter så, inte Tyresö Brevik som är nästsista hållplats) bilderna är tagna. Nobina 5302 var kanon, den plöjde fram i halkan och värmen inne i bussen par felfri. Tänk om alla bussar kunde vara så

Nobina 5302 vid Mossvägen

Ett varv på 821 och Ältavägen skapar en fin bakstam

Avsaknaden av lucka är inte mitt fel, så har den varit ett bra tag nu

Kanske svårt att se men det är vändslingan där vi kommer från höger. Gissa hur många bussar som fastnat i gropen på höger sida. När snövallen till vänster hamnar för nära, ja då kan knappt en kortvagn vända här. Nu har snöplogningen fungerat så jag kom bevisligen fram till hållplatsen ;)

Mikael T Nilsson

Mycket fina vinterbilder! Vi får hoppas att snön ligger ett tag till så att man hinner ta fler snöbilder.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Citat från: MrX skrivet 01 februari 2010, 16:27:05 PM

Avsaknaden av lucka är inte mitt fel, så har den varit ett bra tag nu

Vad har hänt i Tyresö egentligen? det har alltid varit ett väldigt välskött garage med bussar i toppskick, nu verkar de blåsa helt andra vindar med inställda turer och trasiga bussar...

MrX

Citat från: homer skrivet 01 februari 2010, 22:06:27 PM
Vad har hänt i Tyresö egentligen? det har alltid varit ett väldigt välskött garage med bussar i toppskick, nu verkar de blåsa helt andra vindar med inställda turer och trasiga bussar...

Jag är inte insatt för tillfället men kan gissa mig till flera olika svar varav alla inte bör nämnas här. Vad jag märkt när jag varit på plats (jag jobbar bara varannan helg för tillfället) så verkar verkstaden vara riktigt överhopad med arbete. Under jul och nyår var det mycket bussar som hamnade i diken och snödrivor vilket förmodligen lett till en ökad arbetsbelastning på verkstaden. Att luckan saknas på 5302 beror nog på att viktigare fel finns att avhjälpa på andra bussar. Att vi sedan har den tredje verkstadschefen på ett halvår kan hjälpa till det med, rutiner som ändras kan säkerligen leda till problem. Den nya trafiken på 435C och 446C gör inte saken bättre då bussar och personal precis räcker till för att upprätthålla all trafik. Tråkigt att det ska behöva vara så, förhoppningsvis blir det bättre snart.

Jo

Det är inte så att någon på HK upptäckte att det fanns för välvårdade bussar och för lite inställda turer och att man därmed kunde genomföra lite besparingar för att komma till rätta med denna "överkvalité"?