Huvudmeny

röd möter röd

Startat av the0fiskis, 01 februari 2010, 15:02:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

röd möter röd :) (6154nobina f.d 6154 swebus)

blå möter röd :)

röd åker (1862nobina f.d 1862 swebus)

Niklas Bygdestam

Citat från: the0fiskis skrivet 01 februari 2010, 15:02:57 PM

röd möter röd :) (8/0 154swebus/nobina

Ja det här såg lite roligt ut :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

the0fiskis

håller med   :D
tyckte röd möter röd var bättre än liten möter stor :)

Carl W

Citat från: the0fiskis skrivet 01 februari 2010, 15:26:26 PM
håller med   :D
tyckte röd möter röd var bättre än liten möter stor :)

Möter? Tycker det ser ut som den lilla kör om den stora. Men den kanske backar, och i så fall möts de ju.  ;)

the0fiskis

Ersa

(8/0 154swebus/nobina

Nobina 6154

(1862nobina/swebuss)

Nobina 1862

Namnet Swebus används idag bara av Swebus Express, och har aldrig stavat med två 's'.

JDS

Jag tycker att det är bra att skriva Swebus/Nobina under så lång period som möjligt, så att det blir en mjuk övergång. Det är lite som när politiker eller kända brottslingar byter namn, då anger tidningarna ofta båda namnen under ganska lång tid så att folk ska ha klart för sig vem det handlar om. När sen alla har insett att Nobina är samma sak som hette Swebus tidigare, så kan man skippa det gamla namnet.

Ersa

Citat från: JDS skrivet 02 februari 2010, 18:49:51 PM
Jag tycker att det är bra att skriva Swebus/Nobina under så lång period som möjligt, så att det blir en mjuk övergång. Det är lite som när politiker eller kända brottslingar byter namn, då anger tidningarna ofta båda namnen under ganska lång tid så att folk ska ha klart för sig vem det handlar om. När sen alla har insett att Nobina är samma sak som hette Swebus tidigare, så kan man skippa det gamla namnet.

I Aftonbladet, ja.
Men här i forumet med branchfolk och/eller nördar? Nja.. behövs en övergångsperiod även här? :)

JDS

Citat från: Ersa skrivet 02 februari 2010, 18:52:04 PM
I Aftonbladet, ja.
Men här i forumet med branchfolk och/eller nördar? Nja.. behövs en övergångsperiod även här? :)

Bra fråga! Men i så fall är det ju bara bra om man kan föregå med gott exempel  :)

Tommy E

Citat från: JDS skrivet 02 februari 2010, 18:49:51 PM

Som någon kanske noterat skriver jag Nobina/Swebus på den avdelningen på min hemsida. Det beror på att vissa av bussarna där avyttrades innan namnbytet, varför det vore fel att kalla dem Nobina. T.ex. Swebus 3875 övertogs av Arriva för ett knappt år sedan, och kan därför inte kallas Nobina 3875. Då får det bli Nobina/Swebus istället :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: JDS skrivet 02 februari 2010, 18:58:11 PM
Bra fråga! Men i så fall är det ju bara bra om man kan föregå med gott exempel  :)

Kan så vara men då bör man skriva Nobina (f d Swebus) och inget annat. Annars lär folk aldrig lära sig.

hisen12

röd möter röd :) (8/0 154swebus/nobina

röd åker (1862nobina/swebuss)

2 generationer Säffle=)

Fina bilder på fina vagnar..

JDS

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 02 februari 2010, 19:20:19 PM
Kan så vara men då bör man skriva Nobina (f d Swebus) och inget annat. Annars lär folk aldrig lära sig.

Bra påpekande! Ska tänka på det.

the0fiskis

Citat från: hissen12 skrivet 02 februari 2010, 19:26:08 PM
2 generationer Säffle=)

Fina bilder på fina vagnar..
tackar
Citat från: Ersa skrivet 02 februari 2010, 18:38:12 PM
Namnet Swebus används idag bara av Swebus Express, och har aldrig stavat med två 's'.
2s var ren felstavning  :-X

kanske kommer mer bilder snart från samma ställe

Ersa