Huvudmeny

EBD214 - Interbus 17

Startat av Bergenga, 01 februari 2010, 11:27:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Jeg fant denne bussen da jeg var runden for å se etter turistbusser på lørdag. Det er første gang jeg ser en 9700 i det nye designet til Interbus, og jeg kan ikke huske å ha sett bilder av det tidligere. Jeg prøvde også å søke etter bilder av denne bussen her på forumet, men fant ingenting annet enn at det stod skrevet at den var i Volvo Ocean Race-striping da den var demobuss.

Normalt sett så syns jeg at disse med facelift skal ha svart inne i "grillen", men på denne her syns jeg faktisk den ser meget bra ut med sølv. Det er to grunner til det. Den første er at det minner om den forkrommede platen i fronten på de nye Cityliner'ne til Interbus, og den andre er jo det at ettersom man har gått vekk fra sølvstripene på sidene, som var selve identiteten til Interbus, så er det på en måte riktig at man viderefører det i fronten.

EBD 214 i Ingerslevsgade, København, 30.01.2010.
Mvh.
Øyvind Berg

Staffan Sävenfjord

Så här såg Interbus 17 ut när den med en känd profil vid ratten körde tågersättning Göteborg-Trollhättan i somras.

Niclas Rosenius

Trevlig fångst du fått.

//Niclas

Inge Løvoll

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 februari 2010, 13:11:29 PM

Trevlig fångst du fått.

//Niclas

Og - som alltid - en hyggelig kommentar fra Niclas Rosenius! Du er flink til å gi positive tilbakemeldinger!
Mvh Inge Løvoll

bisquit

Tycker den var snyggare i tidigare skrud.. :P

Cityliner

ser ut som den fått några nya luckor och en bakdörr.....

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 01 februari 2010, 19:38:18 PM

Enda skillnaden jag kan se efter att ha förstorat min bild är fronten, där gallret har satts igen med en skiva i silverfärg. Dörren verkar vara densamma men har antagligen råkat ut för något eftersom u-et i Interbus har försvunnit.
Trevligt att se den i sin nya skrud.

Bergenga

Jo, man må rett og slett takke Niclas for at han gir tilbakemelding. :D
Selv er jeg dessverre altfor dårlig til det. :-[

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 01 februari 2010, 19:38:18 PM

Det kan se ut på bildet fra dørsiden som om døra, pluss én luke bak og to luker foran er noe hvitere enn resten av bussen, så de er vel enten skiftet ut eller bare lakkert. Det kan jo være noen som har lagd litt riper langs siden.

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 februari 2010, 19:46:22 PM
Enda skillnaden jag kan se efter att ha förstorat min bild är fronten, där gallret har satts igen med en skiva i silverfärg.

Det er vel mer snakk om at den skiven som var svart nå er sølvfarget. ;)
Mvh.
Øyvind Berg

Marc

Vackert Øyvind!
Den ser riktigt fin ut i nya färgen,
Även jag har en gammal bild på den från fjällen 08/09: