Visby Östercentrum idag 12.50

Startat av Anders K, 25 augusti 2007, 21:49:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders K


Rickardo

En riktig snygging på bild! Tack för bilderna!
Gotland är något jag måste åka till i det snaraste..

/Rickardo

christianm

Med den färgsättningen blir nog vad som helst snyggt  :).

Cero

Det är trist att färgsättningen på många ställen nödvändigtvis måste ändras med nya trafikavtal. Speciellt på de ställen där många uppfattar färgsättningen som snygg och där den funnits länge och blivit en identitet med staden.

Jag håller definitivt med de som tycker Visbys färgsättning är snygg. Det känns som den bär med sig både en historisk ådra samtidigt som den är modern och sannolikt passar på de flesta fordonstyper. Får man gissa att den nya blir gul? Det verkar ju vara populärt.

/Cero

christianm

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 augusti 2007, 08:09:42 AM
Den försvinner f.ö efter nästa höst då det nya trafikavtalet ska gå igång.
(Färgsättningen alltså) om bussen blir kvar blir en kommande fråga när upphandlingen är färdig.

//Lars

Neeej! Var finns protestlistan?  :'(

Walter

Citat från: Cero skrivet 27 augusti 2007, 10:46:41 AM
Får man gissa att den nya blir gul? Det verkar ju vara populärt.

/Cero

Gult är korrekt!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niklas Bygdestam

#6
Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 augusti 2007, 12:13:10 PM
Landsbygdsbussarna ska bli gula, stadsbussarna har jag för mig blir blå.

//Lars


Gula landsbygdsbussar igen? Har folk ingen fantasi? Det blir ju bara fler och fler län som får gula landsbygdsbussar tyvärr :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

IngemarJ

Hej!

Här i Västtrafikområdet har vi ju vår blå design med leksakerna på utsidan och jag vill inte påstå att den är så mycket bättre.

Hälsar

Ingemar

Mange_buss

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 augusti 2007, 08:09:42 AM
Den försvinner f.ö efter nästa höst då det nya trafikavtalet ska gå igång.
(Färgsättningen alltså) om bussen blir kvar blir en kommande fråga när upphandlingen är färdig.

//Lars

Bussen kommer ha på sin ordinarie lack under ett färgat "klistermärke", som täcker hela bussen

(När en buss blir "utsatt" på det här viset tror jag att det kallas att den har blivit "stripad", fast jag vet inte...) ???

Bussmicke

och denna är väl ändå den nyaste, snacka om pengaslöseri...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 26 april 2008, 18:12:05 PM
och denna är väl ändå den nyaste, snacka om pengaslöseri...

Slöseri med pengar är ju något som vi ser alltför ofta i denna bransch, tyvärr...  >:(

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Låt säga att VL behåller stadstrafiken, måste de då tjacka in nya bussar och kränga en buss som i stort sett är ny?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bjalle