Huvudmeny

Hjälp med bilder.

Startat av Rolle, 31 januari 2010, 18:23:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rolle

Hej vi är nog många som tycker det är besvärligt att lägga upp bilder, så därför avstår vi ( jag).Vi klarar nog av ett meil med bilaga till en privar adress. Mitt förslag om någon skulle kunna vara länk mot forumet och då lasta upp upa. Är det tokigt eller .

the0fiskis

du mennar att lägga upp på en adress?eller på forumet? om du menar på forumet så kan jag var länk :) för då är det bara att sikriva (img) (/img) ( ) = [ ]

Optimal

Besvärligt och besvärligt vet jag inte om det är

Bara ladda upp bilden på . www.photoucket.com som ex.
Sen är det bara kopiera länken och klistra in den här, då Photobucket redan fixat med [img]

Möllers

HJP

Här ett annat tips, som jag använder.
Lät som en plätt.

http://tinypic.com/

Bläddra fram din bild>Öppna>Överför nu>Markera och kopiera filnamnet för diskussisionsforum. Klistra in i ditt foruminlägg. Klart!

HJP

groenis

det Rolle och även jag är ute efter är att bara behöva högerklicka på bilden utan att behöva fråga
en Taiwanes på vägen ;D

Jag tillhör den gruppen som misstror en del sidositer när det gäller att lägga upp bilder

Kort anekdot
Fick en kund ifrån Arlanda som frågade om det logiska i att ha tjugotvå sidor om så här gör du för att ringa,
Kunden jobbade på IVA (ingenjörsvetenskapsakademien) och jobbade med att förenkla instruktionsböcker.

/Lennart