En rent estetisk jämförelse

Startat av Jocke Selling, 29 januari 2010, 16:24:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Vilken är att föredra ?

Själv håller jag på:

Backstugesittare och bakåtsträvare som jag är  ;)

// Jocke

Carl Eric

Citat från: JoSe skrivet 29 januari 2010, 16:24:21 PM
Vilken är att föredra ?

Nejnejnejnej!!!

Den vänstar ser mycket bättre ut!  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Stefan P

Hej

Visst är den gamla 4885 bättre. Går bättre och bättre värme osv.
Jag kanske är gammalmodig men när det gäller bussar var det bättre förr.

mvh Stefan P

Bergenga

Ingen av dem! Begge hadde sett mye bedre ut om områdene rundt lyktene hadde vært malt svart eller i annen kontrastfarge, som det i utgangspunktet skal være.
Vega'en hadde også sett bedre ut om rammene mellom vinduene og dørene hadde gått i ett med vinduene.

Uansett ville valget falt på Vega'en, uten tvil. Men det trenger ikke bety at man er gammelmodig. Design handler mer om smak enn om modernitet, og min smak sier helt klart at Vega er penest. At det er generasjonen før er jo så, men det betyr ingenting for meg. 8700-modellen var allerede 5 år gammel da jeg begynte å interessere meg for busser, så for meg er begge modellene i fortid. Faktisk syns jeg det er på tide at de skifter ut designet på 8700 snart. Det ser veldig gammeldags ut sammenlignet med de nye 9700 og 7700. Vega er mer tidløs, så den ser faktisk ikke så gammeldags ut.
Mvh.
Øyvind Berg

Björn Ax

Självklart 5758. Mycket fin buss. :)

Jacob

Citat från: Björn Ax skrivet 29 januari 2010, 17:36:08 PM
Självklart 5758. Mycket fin buss. :)

jag säger detsamma. Inget fel på vegan men jag tycker inte det ser snyggt ut med gult runt dörrarna. De är mer diskreta på 8700an :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Yujin Zhang

Jag tycker 8700 ser snyggare ut medan det är skönare att åka Vega (mindre skrammel bla).

RoTe

Vega helt klart, mycket bättre att köra med.
8700 är så j***a tråkiga att köra!

yngrot

Vegan ser snyggare ut 8700 ser lite tung ut i fronten.. Nåt som inte stämmer riktigt.. Körmässigt har jag ingen aning om än bara kört Vega ...och den är rätt ok men dock inte lika bra som en Wiima.. den är klar favvo  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

riiga

Jacob

Citat från: yngrot skrivet 29 januari 2010, 22:49:01 PM
Vegan ser snyggare ut 8700 ser lite tung ut i fronten.. Nåt som inte stämmer riktigt.. Körmässigt har jag ingen aning om än bara kört Vega ...och den är rätt ok men dock inte lika bra som en Wiima.. den är klar favvo  ;D

jag kan hålla med dig lite där. Om 8700an hade haft svart runt strålkastarna och svart även där vindrutetorkarna har sina fästen hade det sett betydligt bättre ut. Sen gillar jag 8700ans motorljud ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

SimonB

Den vänstra är snyggast, och hade varit ännu snyggare med svart runt strålkastarna.