Leyland/Autokori - inte JXN298 utan vaddå???

Startat av Kai Sillanpää, 27 januari 2010, 20:30:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kai Sillanpää

Hej, råkar någon känna till JXN298?
En kollega har på 80-talet fotat en avställd blå-röd-grå Leyland Leopard/Autokori Aura (utseende helt som Lohjan Liikenne/FIN:s många sådana årgång 1968). Regnumret syns bara delvis.
Skulle någon känna till chassisnumret om regnumret är rätt?
Texten på sidan är också litet otydligt, men det kan vara "Larssons Busstrafik".

Mvh Kaizu

Kai Sillanpää

Tack Lars! 
Kunde någon läsa vad det egentligen står på skylten bakom gräset?  :)

Greger Larsson

Stig Larsson i Björna ska ha haft en Leyland som stämmer ganska bra tidsmässigt. Har tyvärr inget reg nr tillgängligt. Var i Sverige är bilden tagen? Och går det möjligen att få fram en mer högupplöst bild? Fast en sån här buss lär knappast ligga kvar i dagens bilregister.

Kai Sillanpää

Känner tyvärr inte till orten, men har för mig, att det skulle vara Norrland i varje fall.
Bild i högre upplösning finns knappast att få, jag försökte förstora den, men gräset gör att regnumret inte kan läsas ordentligt (åtminstone kunde inte jag det).  :(

På måfå kollade jag några närliggande kombinationer i bilregistret (åtmistone JXN296, JXM296/298 och ett par andra) men hittade bara nån snöscooter från 1977 samt färska bilar. Det kan ju bra hända att bussen är "bortstädad" från bilregistret och regnumret har återanvänts.

Omnilasse

Citat från: Kai Sillanpää skrivet 29 januari 2010, 12:31:14 PM
Känner tyvärr inte till orten, men har för mig, att det skulle vara Norrland i varje fall.
Bild i högre upplösning finns knappast att få, jag försökte förstora den, men gräset gör att regnumret inte kan läsas ordentligt (åtminstone kunde inte jag det).  :(

På måfå kollade jag några närliggande kombinationer i bilregistret (åtmistone JXN296, JXM296/298 och ett par andra) men hittade bara nån snöscooter från 1977 samt färska bilar. Det kan ju bra hända att bussen är "bortstädad" från bilregistret och regnumret har återanvänts.
Det stämmer att de blir bortstädade och återanvända nuförtiden. Är den avregistrerad före 1994, så finns uppgifterna hos SVAR (Riksarkivet) och går att beställa därifrån. Efter att ha förstorat bilden är jag nästan övertygad om att det står JXM 298. Det finns en registrering från 1984 på den - säkerligen avser datumet ett ägarbyte och sista posten i sökningen är från 1987.