Banverket JZL375 Citybanan

Startat av Bussmicke, 27 januari 2010, 01:53:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Det var nju trevligt att man bevarat en MaxCi för detta ändamål.

//Niclas

MrX

Vad används den till? Är det en rullande informationskiosk eller en buss för rundturer i tunnlarna (så snart det börjar bli några rejäla att besöka)?

Magnus_J

bra informativ karta som troligtvis inte lämpar sig i svenskt slask väglag  ;D

Mikael T Nilsson

Kul att se bussen i sitt nya utförande!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 januari 2010, 07:40:01 AM
Det var nju trevligt att man bevarat en MaxCi för detta ändamål.

Påminner mycket om den gamla Scanian som Vägverket hade som informationsbuss för Södra länken. Den såldes senare ut och hamnade i Rimbo. Vem vill vara beredd på att köpa lös denna när det är dags? :)

Tack för alla MaxCibilder, Micke! ;D

the0fiskis

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

SimonB

Citat från: Bussmicke skrivet 27 januari 2010, 16:08:01 PM
Framgår det inte av reklamen?

Nej. Det framgår att Banverket äger den och har reklam för Citybanan på den. Vad de gör med den förtäljer inte bilderna.

Ted Selander

Citat från: SimonB skrivet 27 januari 2010, 16:38:25 PM
Nej. Det framgår att Banverket äger den och har reklam för Citybanan på den. Vad de gör med den förtäljer inte bilderna.

Försedd med informationsmaterial och informatörer kommer bussen användas för att informera om bygget vid olika för lokalbefolkningen intressanta platser i staden. Praktiskt då med en buss.

/Ted

yngrot

Och Micke fick med den rätta skylten oxå... ;D :o
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Strömblad

Citat från: yngrot skrivet 27 januari 2010, 18:33:59 PM
Och Micke fick med den rätta skylten oxå... ;D :o

Japp! Det här är en riktig Bussmicke-bild  ;D
/J

Bussmicke

//Bussmicke.