GS buss 8 Annan lite uddabuss på GS

Startat av Rikard, 27 januari 2010, 01:50:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard

Hade denna som avlösningsbuss i Björröd för Röd Express i Landvetter. Fotona tagna i Björröd och på Landvetter Centrum 2003-07-19 då jag hade avlösning och skulle gå på mitt pass på Röd Express. Satt en Mercedesmotor därbak.

Bra med tydliga instruktioner ;-)

Lite skum placering av växelreglage tycker jag.

Nyckeln liknade en sån som användes på gamla Scania lastbilar bara en kula i botten så man tryckte ner nyckeln för tändning och vred för ljus.

Fick köra den på röd från Landvetter Centrum till Tahult och tillbaka en gång då en Bova gick sönder på Landvetter Centrum. På den tiden hann de upp med en annan buss från kvillegaraget.
Rikard.

Bussmicke

Trevligt, vet inte om jag har den på bild, dock sprang jag på 9 en gång

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

Citat från: Bussmicke skrivet 27 januari 2010, 01:59:49 AM
Trevligt, vet inte om jag har den på bild, dock sprang jag på 9 en gång

hmmm  din länk verkar inte funka som den skall av någon anledning ...
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/G/GS/Nummerserier/000/slides/GS_009_Kungsbacka_station_040604.html
Funkar om man går direkt till länken dock.

Hehe  måste vara nått fel, en buss du inte har på bild?  :o   ;)

Den du hade såg oxå lite skum ut
Rikard.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

Niclas Rosenius

Många trevliga bilder på en gammal Neoplan.

//Niclas

yngrot

Visst var det en likadan som vi hade i Borås ett tag nr 703  minns oxå växelspakens placering. Men till skillnad mot föregångaren som var manuell med spaken ca en halvmeter bakom föraren så var ju detta mkt bättre.. ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Många likheter med Umeås lite nyare småttingar. Kul att se på bild och minnas egenheterna som de annorlunda strömbrytarna med tysk text, och att man skulle dra upp nyckeln vid längre stopp. Men de är inga fordon man saknar, och man vill knappast framföra dem under arbetstid idag.