Huvudmeny

Neoplaner i Berlin

Startat av Cityliner, 26 januari 2010, 13:19:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cityliner

Här kommer några bilder från veckoslutets resa till Berlin. Vädret var soligt och inte alls så varmt som man hade önskat. Mellan 10-15 grader kallt var det så ibland hängde inte kameran med helt.
men några trevliga bussar fastnade. Får väl antagligen höra att jag är en orm igen... ;D

det var allt för denna gången. kommer fler bussar lite senare, men nu ska jag iväg och köra hem lite skolbarn..

Niclas Rosenius

Hur kan tro nåt sånt, j***a orm  ;D

Det var mycket nytt som fastnade på minneskortet.

Se om din buss fastnade på nåt av mina Neoplan-galna vänner. Vet i alla fall 2 som skulle dit i helgen.

Kul att se bilderna, tråkigt att du ha det så kallt men resan gick ju bra vad jag förstod av rapporten igår.

//Niclas

Björn Lövdahl

Trevligt med lite rymdskepp, men de verkar ju ha kört vilse, ska inte rymdskeppen va uppe i luften ;D
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 januari 2010, 13:34:47 PM
Trevligt med lite rymdskepp, men de verkar ju ha kört vilse, ska inte rymdskeppen va uppe i luften ;D

Men även rymdskepp måste ju landa ibland  ;)

//Niclas

yngrot

Synd att "ormen" inte kunde hitta riktiga bussar därnere.. ::)  men tyskarna har vl inte varit så smarta att de köpt MaxCi???  Den har väl inte sålts utanför norden?? 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 26 januari 2010, 14:48:21 PM
Synd att "ormen" inte kunde hitta riktiga bussar därnere.. ::)  men tyskarna har vl inte varit så smarta att de köpt MaxCi???  Den har väl inte sålts utanför norden?? 

Bara till Polen vad jag vet som nya.

//Niclas

MrX

Åh jag ska till Berlin i mars i studiesyfte. Då ska kameran få fånga några gula dubbeldäckare och kanske blir det några neoplan:er också, fast det får bli mellan föreläsningarna på universitetet och stadsvandringarna. Och då hoppas jag värmen hittat dit också ;)

Härligt bildsvep!

Hur är det med längdkraven på bussarna i Berlin? Jag bara anar att reglerna inte är lika strikta som i Stockholm

Niclas Rosenius

Citat från: MrX skrivet 26 januari 2010, 15:04:55 PM
Åh jag ska till Berlin i mars i studiesyfte. Då ska kameran få fånga några gula dubbeldäckare och kanske blir det några neoplan:er också, fast det får bli mellan föreläsningarna på universitetet och stadsvandringarna. Och då hoppas jag värmen hittat dit också ;)

Härligt bildsvep!

Hur är det med längdkraven på bussarna i Berlin? Jag bara anar att reglerna inte är lika strikta som i Stockholm

Under förra veckan från den 15 -24 var det sk Grüne Woche i Berlin s. Det var extra mycket bussar då Micke besökte staden.

Men annars har du säkert chansen att få en hel del bussar i alla fall på bild.

När det gäller längdkraven i Berlin får nog nån annan uttala sig om.

Vet i alla fall att dom har miljözon i staden. Som tex min vän som hade en VW Multivan 2,5TDI från 2000 måste ha partikelfilter monterad på sin bil för att kunna köra lagligt inne i Berlin.

//Niclas

Oskar A

Trevligt, här fanns det mycket godsaker.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/