Skylten funkar inte som den ska... [Bild]

Startat av Carl Eric, 24 januari 2010, 18:08:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

När jag för någon dag sedan åkte med 474 Extrabuss hem (noterade tyvärr inte nummer, men det var några vit sträck längst bak på fönsterna) så funkade inte riktigt skylten...

En stund efter att vi hade lämnat Nacka Tpf så började den växla hållplatser väldigt fort... När den kom till "Hemmesta Vägskäl" så blev det "Ej i Trafik" en stund, innan "Värmdö Marknad" kom tillbaka. Men en stund efter att nån tryckte så försvann det igen, samma sak hände vid Charlottendal. Är det någon som vet vad det beror på?

Givetvis så var det en grop precis när jag tog bilden, i höjd med Björknäs Garaget...

Ha det!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Ax

Vet inte hur dessa bussar fungerar men våra tror jag har en pulsgivare på däcken som talar om för bussen hur långt den har rullat.

Skulle tro det är nåt liknande här och den sänder fel signaler till datorn som tror den rullar fortare än den gör.

Att den bytte till ej i trafik skulle jag tro var för att den turen tog slut där.

Kanske nån som vet bättre kan ge dig ett bättre svar.

Ersa

En av Fridströms bussar hade bekymmer med PC:n under denna dators ungdomsdagar. En dag fick den för sig att bussen rullade mellan 500 och 2000 km/t och då rabblades det 5-6 hållplatser i rad, och därefter tappade den bort hela linjen snabbt! Felet rättades till snabbt genom en grovkalibrering på Norrtäljegaraget, och sedan dess har den fungerat.