Orusttrafiken Göteborg depåflytt

Startat av Jonas Gustafsson, 24 januari 2010, 01:43:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Upptäckte idag att Orusttrafiken flyttat sin uppställning i Göteborg från Schenker på Ringön till DHL-terminalen i Gullbergsvass.
Detta tror jag ej har nämnts här förut.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Tur man hann besöka ringön, har du någon adress till nya stället?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus GS

Dom finns nu på Bergslagsgatan med sina linje vangnar chrter bussarna står kvar på rinön än så länge.
Som jag har hört så ska det bli en stor depå med Sandarnatransport,Swebus express,Bus 4 yuo,Go by bus, Veiolia sen om det kommer någon mera vet jag inte just nu men när dom river kville området kommer väl även Spårvägen dit.
Det ska byggas tvätthall där också.

Christer K

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 januari 2010, 01:43:50 AM
Upptäckte idag att Orusttrafiken flyttat sin uppställning i Göteborg från Schenker på Ringön till DHL-terminalen i Gullbergsvass.
Detta tror jag ej har nämnts här förut.

//Jonas G

DHL terminalen skulle inte denna läggas ner helt?

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Nupski

Citat från: Christer K skrivet 24 januari 2010, 09:05:46 AM
DHL terminalen skulle inte denna läggas ner helt?

/ Christer K

Jo där skall byggas bostäder inom en snar framtid (Vilket vill säga allt mellan 0-till evigheten)