Huvudmeny

Nobina 5016

Startat av Bussmicke, 23 januari 2010, 20:28:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Ahh vad trevligt att den äntligen kom på bild! Den enda av sitt slag i landsbyggdstrafiken i Gävleborg (någonsin?). Den passar väldigt bra i X-lacken och med fäljar iaf. Snygg bild.

Björn Lövdahl

Ytterligare en resa för herrn ;D
Trevlig bild iaf
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mikael T Nilsson

Fin bild! 5016 levererades ursprungligen till Swebus Visby/Gotland och lär ha varit den första boggiebussen i linjetrafik på Gotland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

HB

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 24 januari 2010, 09:51:32 AM
Fin bild! 5016 levererades ursprungligen till Swebus Visby/Gotland och lär ha varit den första boggiebussen i linjetrafik på Gotland.

Den var i varje fall Swebus första boggibuss på ön. Om någon av de lokala bolagen hade boggibussar tidigare får någon annan svara på. /Henrik/

AO

Lite konstigt att man valde att placera denna vagn i Gästrkland samtidigt som man skickade iväg Vegor och 8500. Det känns lite ologiskt att ta hit en udda fågel istället för att placera den i Örebro. Trevligt att den finns här nu iaf så det blir lite variation  ;D