Huvudmeny

Ultra maxcimalt

Startat av Muk, 20 januari 2010, 18:08:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk


Niclas Rosenius



  Det var MaxCi-malt trevligt  ;D

  //Niclas

Peter Öden

Hej !

Instämmer helt, mycket trevlig bild på en trevlig busstyp !

Mvh Peter Ö

yngrot

Perfekt bild på en väldigt bra bussmodell... ;D   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Muk

Tack för kommentarer! Man få passa på att ta bilder när man väl ser en maxci.  ;D

Ersa

Gamla 42:an! Upphittad på Uttervägen?
Denna är inte riktigt lika bra som sina två systrar, men helt klart en av stadens allra bästa vagnar. Räkna med fler inställda turer första vintern efter att dessa tre terrängvagnar tvingats bort bort pga årsmodell.


Nästan alla rätt: MaxCi, skyltad Ej i trafik samt nästan snö i form av frost. ;)

Muk

Citat från: Ersa skrivet 21 januari 2010, 21:13:14 PM
Gamla 42:an! Upphittad på Uttervägen?

Helt korrekt! Med lite tråkigare skyltning än på din bild.  ;D

Bussnissen

En av de här vagnarna (49 eller 50) åkte häromdagen sista färden mot Södertälje för skrotning.

Ersa

#8
Citat från: Bussnissen skrivet 21 januari 2010, 22:16:16 PM
En av de här vagnarna (49 eller 50) åkte häromdagen sista färden mot Södertälje för skrotning.

DTM531, 6934 (50) är avställd enligt CBR. :'(

Hade den råkat ut för någonting allvarligt? Att börja avveckla i "fel ände" med den mest felfria vagnen känns lite underligt. Jag trodde att 6931 på bilderna ovan skulle bli först ut pga att den är ett år äldre och har (hade?) trasig diffspärr. Dessutom trodde jag att man skulle behålla en hel hög med reservdelar från en utrangerad vagn att ha till de återstående, såsom Veolia gjorde med 4850 & 1077. Å andra sidan går det kanske lika bra att köpa splitternya delar till 6931 och 6933 vid behov?

Ny tråd: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=31694.0

Bussnissen

Jag vet inte exakt vad som var felet med vagn 50. Den drog kopiösa mängder olja, så det var antagligen något med motorn.
När den kördes ned fick man lasta på extra olja för att få ned den.

Ersa

Citat från: Bussnissen skrivet 22 januari 2010, 21:05:16 PM
Jag vet inte exakt vad som var felet med vagn 50. Den drog kopiösa mängder olja, så det var antagligen något med motorn.
När den kördes ned fick man lasta på extra olja för att få ned den.

Då är beslutet mera förståeligt, men fortfarande tråkigt. :(