Fler bussnackare kan skriva "Känd från TV" på sina visitkort

Startat av Staffan Sävenfjord, 19 januari 2010, 19:31:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Nu senast är det Bengt Jönsson, som var tävlande vid pult nr 9 i kvällen Vem vet mest i SVT2. En god insats men lite otur med frågorna gjorde att Bengt inte nådde finalen.

MartinMartin

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 januari 2010, 19:31:24 PM
Nu senast är det Bengt Jönsson, som var tävlande vid pult nr 9 i kvällen Vem vet mest i SVT2. En god insats men lite otur med frågorna gjorde att Bengt inte nådde finalen.

Otur med frågorna? Du menar luckor i kunskaperna  ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: MartinMartin skrivet 20 januari 2010, 02:24:02 AM

Nej, jag menade inte att vara elak mot någon som ställer upp i ett frågeprogram i TV. Det borde inte du göra heller.  >:(

MartinMartin

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 januari 2010, 08:16:28 AM
Nej, jag menade inte att vara elak mot någon som ställer upp i ett frågeprogram i TV. Det borde inte du göra heller.  >:(

Fast det handlar inte om att vara elak, finns ingen som kan allt så visst kan man kalla det för
tur med frågorna men i en frågesport är det ju ändå kunskpap man mäter.

Sen kan man ju givetvis dikutera om all kunskap är bra kunskap/nödvändig  :o

Staffan Sävenfjord

Citat från: MartinMartin skrivet 20 januari 2010, 14:53:05 PM
Fast det handlar inte om att vara elak, finns ingen som kan allt så visst kan man kalla det för
tur med frågorna men i en frågesport är det ju ändå kunskpap man mäter.

Sen kan man ju givetvis dikutera om all kunskap är bra kunskap/nödvändig  :o

I "Vem vet mest" är det också frågan om att komma på rätt svar inom tre sekunder. Så det är inte bara kunskap man mäter utan också förmågan att ta fram rätt kunskap snabbt. Därför spelar också turen en stor roll i den här frågetävlingen.

yngrot

Hur har det gått ned autograf skrivandet då??   Slitit ut många pennor??  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bengt Jönsson

Citat från: MartinMartin skrivet 20 januari 2010, 02:24:02 AM

.. Varsågod!
Anmäl dig själv och ställ upp bakom "pultarna".. !!
;D ;D :D :P

/B

MartinMartin

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 21 januari 2010, 20:09:21 PM
.. Varsågod!
Anmäl dig själv och ställ upp bakom "pultarna".. !!
;D ;D :D :P

/B

Nej tack, jag tror tyvärr inte att jag vet mest  :-[

groenis

Tittar inte ofta på frågeprogram,
Men en Eloge till Bengt som ville det sen att frågorna inte stämmer med svaret kan ingen lastas för
utom frågeskaparen.

/Lennart

Ersa

Frågesporter som t.ex "Sanning eller bullshit" i radioprogrammet "Christer" i SR P3 brukar man ofta kunna lista ut svaren på, men de flesta frågorna i programmet "Vem vet bäst" är verkligen inget man själv kan på rak arm.

RoTe

Vem behöver kunna det som frågas i sådana program egentligen? Finns ju google och wiki... ;)

Bengt Jönsson

Fanns ett program i en "mindre kanal" som hette "Beserwisser" och ja, jag anmälde mig dit också men programmet hann med att läggas ner innan jag skulle vara med...  :o :o

/B

lil-sis

Frågesport på TV är busenkelt när man sitter i soffan.

Min hjärna är full med onödigt vetande men att testa den i TV? Nä  :o

Men långfilm har jag gjort  8)