Paaske Bus #807 - blant Københavns flotteste (del 1 av 2)

Startat av Bergenga, 19 januari 2010, 17:29:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Om Paaske Bus(Vikingbus) #807 er den flotteste turistbussen i København eller ikke er et subjektivt spørsmål som jeg ikke kan svare på, men at det er blant de flotteste kan det ikke være noe som helst tvil om.

I august fant jeg bussen ved Rådhuspladsen og fikk tillatelse til å ta noen bilder inne i bussen mens han stod der og ventet.

Chassinummeret er WKK41000113107450, og den er levert fra fabrikken i desember 2008. Som alle andre andre nye busser hos Vikingbus er den registrert på selskapet i Berlin.

B-PP 4310 i Vester Voldgade, København, 24.08.2009.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Mycket trevliga bilder.

Ser att den är reggad i Berlin precis som en del av deras Volvon.

//Niclas

Cityliner

Ett väldigt trevligt företag med fina bussar, hålls bra i ordning.
Preben Paaske är väldigt trevlig han oxå. Fick äran att hjälpa till med transporter för honom i Köpenhamn för något år sedan.

Niclas Rosenius

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 19 januari 2010, 20:11:51 PM
Ett väldigt trevligt företag med fina bussar, hålls bra i ordning.
Preben Paaske är väldigt trevlig han oxå. Fick äran att hjälpa till med transporter för honom i Köpenhamn för något år sedan.

Och även dom chafförer jag träffat på  i Stockholm från detta bolag har varit väldigt trevliga.

//Niclas

Bergenga

Alle bussene dems fra 2007 og nyere er registrert på datterselskapet i Berlin. Jeg vet ikke helt hva det heter, men jeg tror det heter "Berlin City Tour - Dirk Poguntke" (http://www.berlin-city-tour.de/), for det fant jeg på en lapp i vinduet på en av dem.

Jeg har aldri møtt Paaske selv, men alle sjåførene er hyggelige. Og på garasjen er det bare å gå rundt og fotografere. En tur til garasjen dems på Amager kan absolutt anbefales. Der kan man blant annet finne Ajokki Regal, Auwärter Clubstar, Berkhof Axial 50/70/100, Berkhof Excellence 3000, Carrus Star 502/602, Delta JumboStar, Delta Star 701, MAN Lion's (Top) Coach, Setra S215HD, Setra S309HD, Setra S328DT, Setra S416GT-HD, Volvo 9700 og Volvo 9900, pluss en haug gamle MAN SD200 sightseeingbusser.
Mvh.
Øyvind Berg

bus 807

Bergenga

Citat från: bus 807 skrivet 02 mars 2010, 15:29:25 PM
tak for de fine billeder de er jo kanon

Fint at du liker dem! :D Og takk for sist! Det ble dessverre min siste tur til garasjen før jeg flyttet hjem til Norge for godt.

Noen andre bilder av busser fra Vikingbus-selskapene har jeg lagt ut i dette galleriet: http://picasaweb.google.no/cuirinus/VikingbusDK#

Men det er bare en liten brøkdel av alle bildene jeg har tatt av bussene, så med tiden vil det komme langt flere.
Mvh.
Øyvind Berg

bus 807

så må du ha en bra tur hem til norge , kan jo være vi ses der  :o, vi kører jo til bergen og oslo til sommer  :)