Huvudmeny

Lila i Örebro

Startat av Ersa, 19 januari 2010, 10:51:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Ställ den i stället istället!

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 19 januari 2010, 10:51:15 AM

Vad vitsig du är  ;D

//Niclas

yngrot

Apropå dessa läckra lila bussar hur har det gått med alla klagomål som dök upp i början??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Clabbe

Ställ den i stallet i Stöllet i stället. Lokal Värmländskt uttryck.  ;D

buskörare

Citat från: yngrot skrivet 19 januari 2010, 12:14:34 PM
Apropå dessa läckra lila bussar hur har det gått med alla klagomål som dök upp i början??

Dom fortsätter enligt uppgift.

Mustman

Citat från: yngrot skrivet 19 januari 2010, 12:14:34 PM

Senast i dag var det en upprörd insändare i NA

Nya bussarna ofta försenade
Relaterat

Självklart är biogasbussarna bättre för miljön men är de bättre för oss passagerare? Vi betalar för att åka buss och då förväntar vi oss att länstrafikens bussar ska komma i tid samt att bussarna inte ska stanna längs vägarna vilket leder till förseningar.

Sedan idén kom upp gällande biogasbussarna så har antalet förseningar och stopp på vägarna ökat. Vi själva har blivit drabbade av både förseningar och stopp på vägarna, som den 5/1 när vi fick stå i två timmar ute i kylan i cirka minus 20 grader då ingen buss dök upp. Dessutom kom vi försent till jobbet. Detta är oacceptabelt.

Vi har alltid förlitat oss på länstrafikens tider och en säker resa. Det hela slutade med att vi fick lägga ut pengar på taxi för att bussarna inte kom. Från och med nu sätter vi inte foten på de nya biogasbussarna. Den eller de som kom på idén med biogas var säkert medvetna om att biogasbussar inte funkar när det blir kallare än minus 15 grader och då är frågan hur man kan införa biogasbussar när dessa problem uppstår när det blir för kallt?

Bussar ska fungera lika bra på vintern som andra årstider. Vi är medvetna om och har hört att det finns många fler som tycker likadant som oss och som också har blivit drabbade av bussar som inte kommer i tid.

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 januari 2010, 11:18:15 AM
   Vad vitsig du är  ;D

//Niclas
"Jag blev alldeles ställd..."
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 19 januari 2010, 10:51:15 AM

Är den övre bilden tagen från lunchrummet? Det borde ligga där nånstans om jag förstått rätt.
Undre bilden är väl nostalgi nu då. Minns att folk ibland roade sig med att flytta cyklarna från det stället så när man kom till garaget på natten och skulle hem så fanns där ingen cykel. Halvsnopet.

Christer K

Citat från: buskörare skrivet 24 januari 2010, 02:49:29 AM
Är den övre bilden tagen från lunchrummet? Det borde ligga där nånstans om jag förstått rätt.
Undre bilden är väl nostalgi nu då. Minns att folk ibland roade sig med att flytta cyklarna från det stället så när man kom till garaget på natten och skulle hem så fanns där ingen cykel. Halvsnopet.
Många tog det säkara före det osäkra och åkte via Järntorget för att hämta sin cykel i bussen på natten.

Den ligger nu precis ovanför Videobiljarden på Järntorget, Busslink hade tidigare rakt över torget högst upp i samma hus som Apoteket. Före den tiden då Busslink fanns och Näckrosbuss då låg lokalen också ovanför Videobiljarden fast ingången till höger.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Mikael T Nilsson

Snygga bilder! Men är bussarna märkta "Nobina" någonstans? Det ser bara ut som att de är märkta med länstrafikens logga samt "Örebro stadsbuss".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 24 januari 2010, 10:02:06 AM
Snygga bilder! Men är bussarna märkta "Nobina" någonstans? Det ser bara ut som att de är märkta med länstrafikens logga samt "Örebro stadsbuss".

Visst finns en Nobinalogga, men bara på rutan bakom framdörren. På samma ställe som den högra "SL i samarbete med"-dekalen således.

buskörare

Citat från: Christer K skrivet 24 januari 2010, 09:11:55 AM
Många tog det säkara före det osäkra och åkte via Järntorget för att hämta sin cykel i bussen på natten.

Den ligger nu precis ovanför Videobiljarden på Järntorget, Busslink hade tidigare rakt över torget högst upp i samma hus som Apoteket. Före den tiden då Busslink fanns och Näckrosbuss då låg lokalen också ovanför Videobiljarden fast ingången till höger.
/ Christer K

Cykelhanteringen funkade generellt väldigt bra, och slutade man ute på ändhållplatsen och inte körde sista turen in till Jt så hoppades man för det mesta att cykeln stod där den skulle i garaget. Likaså om man körde sista delen på landet. Lunchrummet i Skandiahuset var förvisso trevligt med en strålande utsikt, men jag trivdes bättre i lokalen ovanpå Videobiljarden.

Jag började köra i Örebro i samma veva Näckrosbuss blev Busslink, min första uniform var med Näckrosen på   :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 24 januari 2010, 10:08:42 AM
Visst finns en Nobinalogga, men bara på rutan bakom framdörren. På samma ställe som den högra "SL i samarbete med"-dekalen således.
Tack för info. Ja, många länstrafikföretag verkar numera inte tillåta alltför stora storlekar på entreprenörernas/trafikutövarnas egna loggor och företagsnamn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Christer K

Citat från: buskörare skrivet 24 januari 2010, 14:02:14 PM
Cykelhanteringen funkade generellt väldigt bra, och slutade man ute på ändhållplatsen och inte körde sista turen in till Jt så hoppades man för det mesta att cykeln stod där den skulle i garaget. Likaså om man körde sista delen på landet. Lunchrummet i Skandiahuset var förvisso trevligt med en strålande utsikt, men jag trivdes bättre i lokalen ovanpå Videobiljarden.

Jag började köra i Örebro i samma veva Näckrosbuss blev Busslink, min första uniform var med Näckrosen på   :)

Där ser man jag slutade 1988 precis innan det blev klart med namnbytet till T-buss, jag körde på Örebro Trafik AB som det hette då.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.