Huvudmeny

Ersättningstrafik

Startat av Leif D, 18 januari 2010, 18:04:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Nej tyvärr inte inne . Den var låst och det var nån pressvisning enligt han som köpt in bussen.. Men utvändigt såg den fin ut. Fast med tanke på vad de kostar borde ju ledbuss vara bättre ..  eller 15 m boggie i tätare trafik...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 19 januari 2010, 16:50:26 PM
Nej tyvärr inte inne . Den var låst och det var nån pressvisning enligt han som köpt in bussen.. Men utvändigt såg den fin ut. Fast med tanke på vad de kostar borde ju ledbuss vara bättre ..  eller 15 m boggie i tätare trafik...

     Vad dessa bjässar kostar vet jag inte men det Ö-traf är ute efter är att få med så många sittande som möjligt på varje tur.

    Och en ledbuss är inte jättebillig heller  ;)

    //Niclas

yngrot

Ca 4 mille styck har jag för mig de kostar..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Frippe Fribas

Låter i så fall inte så farligt mycket mer än en "vanlig" buss, en Volvo 8500 landar väl minst någonstans runt 3 mille skulle jag kunna tänka mig...
//Fredrik

yngrot

Nja en 8500  lär väl inte kosta mer än knappt 2 mille...??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Frippe Fribas

Inkluderar det "kundanpassning" också?
//Fredrik