Huvudmeny

Veolia Umeå april 2008

Startat av Ersa, 16 januari 2010, 19:38:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 16 januari 2010, 19:43:16 PM
Du rotar ständigt i arkivet :)

Jag ramlar ju på det hela tiden när jag letar annat. :)

Muk

Då får man hoppas att du inte hittar det du söker så att du kan fortsätta rota.  ;D

Ersa

Man hittar aldrig det man söker, utan istället ramlar man på något annat kul. Några dagar senare hittar man dock av en slump det man skulle ha några dagar tidigare. Så går det när arkivet är ordnat månadsvis enbart efter datum (jan 2008, feb 2008, mars 2008 osv), och först därefter i underkatergorier. :)

bussgrabben

Mycket trevligt! Jag hade nästan glömt bort de där Partille(?)-vagnarna. Och en mini-neoplan fick vi som grädde på moset.

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 16 januari 2010, 22:55:53 PM
Mycket trevligt! Jag hade nästan glömt bort de där Partille(?)-vagnarna. Och en mini-neoplan fick vi som grädde på moset.

38xx-vagnarna var ena udda skapelser! Stor ratt och trögstyrda vilket passat bra på en motorvägsbuss, men ledde till att de var svårkörda i tätorter. Det var trots detta lågt golv ända längst bak, vilket tydde på ren tätortstrafik. Det är dessutom de enda bussar jag kört i stadstrafik där passagerare kommit fram och klagat på dålig fjädring i mitten samt bak i bussen. Inte ens om OmniCityn sa man nåt sånt.

Angående ratten har jag dessutom kört den raka motsatsen. Nästan alla nyare Volvo 9700 har ju den mindre ratten och de är dessutom så extremt lättstyrda att de är en ren fröjd inne i städer men känns lite läskiga i hög fart. Så varför har man gjort bussarna så fullständigt tvärtom mot vad de bör vara?

Nupski

Citat från: Ersa skrivet 16 januari 2010, 23:06:34 PM
38xx-vagnarna var ena udda skapelser! Stor ratt och trögstyrda vilket passat bra på en motorvägsbuss, men ledde till att de var svårkörda i tätorter. Det var trots detta lågt golv ända längst bak, vilket tydde på ren tätortstrafik. Det är dessutom de enda bussar jag kört i stadstrafik där passagerare kommit fram och klagat på dålig fjädring i mitten samt bak i bussen. Inte ens om OmniCityn sa man nåt sånt.

Angående ratten har jag dessutom kört den raka motsatsen. Nästan alla nyare Volvo 9700 har ju den mindre ratten och de är dessutom så extremt lättstyrda att de är en ren fröjd inne i städer men känns lite läskiga i hög fart. Så varför har man gjort bussarna så fullständigt tvärtom mot vad de bör vara?

GS bussar är likadana.... hopplöst studsiga, stor ratt byngliga i stan men en fröjd på motorvägen där man kan vråla fram i 65km/h  ;D