Lagliga förare i Dalarna!

Startat av Wetjo, 16 januari 2010, 18:43:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


GDG

Då kanske blir så sen att man inte hinner släppa av resenärerna som vill gå av... ;D ;D

http://www.dt.se/brottsplats/article560671.ece

(kunde inte hålla mig från den lilla buskommentaren)

JDS

Här i Stockholm brukar facket ibland proklamera "köra lagligt"-vecka. Det brukar betyda att bussförarna är arga på något och tänker protestera genom att följa reglerna. Jag har dock aldrig hört talas om att någon buss skulle ha blivit försenad under någon sådan vecka  ;D

Christer K

Citat från: Wetjo skrivet 16 januari 2010, 18:43:39 PM
Vi är lagliga!!!  ;D

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article561404.ece

Mätningar av bussar brukar göras av ett inhyrt företag, har själv varit med och gjort detta. Man talar bara om hastighet på sträckan ej reg.nr eller tider.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Karsten

Citat från: Christer K skrivet 18 januari 2010, 22:29:11 PM
Mätningar av bussar brukar göras av ett inhyrt företag, har själv varit med och gjort detta. Man talar bara om hastighet på sträckan ej reg.nr eller tider.

/ Christer K

Nja, Swebus i Stockholm har tidigare i samarbete med NTF gjort hastighetsmätningar av de egna bussarna och redovisat resultatet med inventarienummer, plats och tidpunkt.

Christer K

Citat från: Karsten skrivet 18 januari 2010, 22:53:44 PM
Nja, Swebus i Stockholm har tidigare i samarbete med NTF gjort hastighetsmätningar av de egna bussarna och redovisat resultatet med inventarienummer, plats och tidpunkt.

NTF Stockholm lever ett eget liv, i vårt NTF så gör vi som jag har skrivit detta för att inte hänga ut en speciell chaufför.
Kan tillägga att NTF Västmanland, Uppsala, Södermanland, Örebro och Gotland samarbetar om upplägget vid hastighetsmätningar. Vi använder en laser av samma typ som Polisen göra finns även den äldre modellen av radar för mätning.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.