Regionen runt...(Västtrafikbilder)

Startat av Marc, 15 januari 2010, 19:09:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Regionen runt är en fin liten biljett som tillåter fritt resande inom Västtrafiks område på de flesta trafikslagen.
Blev en liten tur nu i början av veckan:

Från Lysekil i norr...

Soluppgång i ett kyligt Lysekil.

Tydligen den nya stadsbussen? Eller bara ett lån?

Genom navet i Göteborg, där annan kameraförsedd herre siktades!

Kungsbacka i söder.

Innan ett nedslag i Borås till eftermiddagen.

För att avsluta i ett väldigt råkallt Alingsås i väntan på det sena X2000.

Peter Öden

Hej !

Tack Marc för ett mycket trevligt bildsvep !

Mvh Peter Ö

Jona

Citat från: Peter Öden skrivet 15 januari 2010, 19:41:55 PM
Hej !

Tack Marc för ett mycket trevligt bildsvep !

Mvh Peter Ö

Medhåll och höjer med att bild nummer ett var en otroligt bra och sevärd bild....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Citat från: Marc skrivet 15 januari 2010, 19:09:47 PM

Tydligen den nya stadsbussen? Eller bara ett lån?

Ska vara den nya bussen.

Genom navet i Göteborg, där annan kameraförsedd herre siktades!
Japp, visst var det varmt o skönt ute... ;) Eller var det Borås som var varmt?

Kungsbacka i söder.
Hur hann du dit också? Du kan inte varit där länge..

För att avsluta i ett väldigt råkallt Alingsås i väntan på det sena X2000.

Ja vi hade ju ett pendeltåg framför oss upp just dit...
Sen så heter det numera Sen2000, minns inte när jag senast åkte ett X som var i tid.
Alltid är det nå´t...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 15 januari 2010, 20:25:20 PM
Ska vara den nya bussen.

Fortfarande reggad på Alab Bussar. Denna buss har tidigare synts i Karlskoga där Vänersborgs Linjetrafik tydligen har haft den som lånebuss. Egentligen är det en Jelcz men i Sverige marknadsförs koncernens båda märken under just namnet Autosan.

yngrot

Trevligt .. alla 3 bussar från Borås är snart historia dock kommer MaxCin överleva längre än de andra... Vilken tid var du i Borås??  jag var inne vid 14 tiden samt 19,,,
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 januari 2010, 21:52:50 PM
Fortfarande reggad på Alab Bussar. Denna buss har tidigare synts i Karlskoga där Vänersborgs Linjetrafik tydligen har haft den som lånebuss. Egentligen är det en Jelcz men i Sverige marknadsförs koncernens båda märken under just namnet Autosan.

Vän av ordning undrar då vad man fått istället.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Tack för uppskattningen av bilderna!
Att Lysekilsbussen var reggad på ÄLAB gjorde mig fundersam på om detta var den slutgiltiga bussen i alla fall.

Citat från: yngrot skrivet 15 januari 2010, 22:35:00 PM
Trevligt .. alla 3 bussar från Borås är snart historia dock kommer MaxCin överleva längre än de andra... Vilken tid var du i Borås??  jag var inne vid 14 tiden samt 19,,,

Vid 14-tiden fanns jag i en snöhög på Södra Torget! :)

yngrot

Aha  du skulle varit vid resecentrum i stället då kunde du fått mig på bild... :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: Marc skrivet 16 januari 2010, 05:10:52 AM
Tack för uppskattningen av bilderna!
Att Lysekilsbussen var reggad på ÄLAB gjorde mig fundersam på om detta var den slutgiltiga bussen i alla fall.

Inte på ÄLAB utan på Alab Bussar. Påpekandet föranlett av att ÄLAB var den mer eller mindre vedertagna förkortnnigen för Älvsborgstrafiken. Alab i Alab Bussar står för Alvar Larsson AB med försäljning av Autosan i Båberg mellan Vänersborg och Trollhättan.

Mikael T Nilsson

Regionen runt är en fin liten biljett som tillåter fritt resande inom Västtrafiks område på de flesta trafikslagen.
Blev en liten tur nu i början av veckan:

Från Lysekil i norr...

Mycket trevligt bildsvep! Enligt mina anteckningar har Uddevalla Omnibus av denna typ (Vest Horisont boggie) två vagnar, nr 164-165.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Gustafsson

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 januari 2010, 09:34:19 AM
Mycket trevligt bildsvep! Enligt mina anteckningar har Uddevalla Omnibus av denna typ (Vest Horisont boggie) två vagnar, nr 164-165.

Då har du missat fyra!

170, 194 och 201 är liksom 164 och 165 Scania/Vest Horisont boggi. Sedan finns en ny Iveco/Vest Horisont boggi som inregistrerades innan jul. Jag vet inte dess nummer hos Uddevalla Omnibus.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 17 januari 2010, 22:33:00 PM
Då har du missat fyra!

170, 194 och 201 är liksom 164 och 165 Scania/Vest Horisont boggi. Sedan finns en ny Iveco/Vest Horisont boggi som inregistrerades innan jul. Jag vet inte dess nummer hos Uddevalla Omnibus.

//Jonas G

Tack för kompletteringarna! Uppgifterna var baserade på en resa jag gjorde för några år sedan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 17 januari 2010, 22:33:00 PM
Då har du missat fyra!

//Jonas G

Tror de är två till antalet, de nya Iveco-Vestarna.