Huvudmeny

Upphandling Ötraf

Startat av Jan, 14 januari 2010, 14:42:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

har tagit del av följande

1 paket Läns och tätortstrafik i Åtvidaberg 2011-2016
5 paket Västra Östergötland + tätort Motala och Mjölby 2011-2016
6 paket Östra Östergötland + stadsdelsbussar Norrköping 2011-2016
1 paket Expressbussar samt lite region i Lp, Nr, Åtb, Valdemarsvik 2011-2021

Inget av paketen har optionsår
I branschen i 40 år

1896


Jan

#2
Citat från: 1896 skrivet 14 januari 2010, 14:50:03 PM
Varför så korta avtal ?

1 av paketen är ett 10 årsavtal och så långa har jag aldrig varit med om. Dock så kan något av SL tillsvidareavtal körts längre.
I branschen i 40 år

1896

Ja, jag såg det, men det var dom andra jag tänkte på. 5 år....

1896

Hur många fordon omfattar dessa avtal totalt ?

Jan

Citat från: 1896 skrivet 14 januari 2010, 17:37:29 PM
Hur många fordon omfattar dessa avtal totalt ?

Det framgår inte av handlingarna jag läst. Man får nog gå till de som Ötraf ger ut. Men en vild gissning är 200 totalt.
I branschen i 40 år

RoTe

Fem år verkar knepigt kort?

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 14 januari 2010, 20:42:58 PM
Fem år verkar knepigt kort?

Vem vill köpa nya bussar till ett sånt avtal? Det blir väl dyra anbud från alla spekulanter om fordonen ska betalas av på fem år?

Ulf Rådeström

Om det ovanstående var allt som skall upphandlas "fattas" det ju en del som stadstrafik och landsbygdstrafik Linköping tex.

Dom korta paketen kan ju vara ett sätt att jämna ut avtalen så att nästa gång ha möjlighet att handla upp hela länet samtidigt.

Magnus

Citat från: Ersa skrivet 14 januari 2010, 20:44:56 PM
Vem vill köpa nya bussar till ett sånt avtal? Det blir väl dyra anbud från alla spekulanter om fordonen ska betalas av på fem år?

KR trafik har ju inga problem att köpa nya bussar till korta avtal iaf :)

Jan

Stadstrafiken i Norrköping och Linköping ingick inte idetta, däremot regionlinjer kring nämnda städer. Plus stadsdelslinjerna 190-192.
I branschen i 40 år

1896

(Det framgår inte av handlingarna jag läst. Man får nog gå till de som Ötraf ger ut. Men en vild gissning är 200 totalt.)

Kommer Nobina att vara intresserade av att återerövra tappad mark ?



Jan

Citat från: 1896 skrivet 15 januari 2010, 15:52:51 PM
(Det framgår inte av handlingarna jag läst. Man får nog gå till de som Ötraf ger ut. Men en vild gissning är 200 totalt.)

Kommer Nobina att vara intresserade av att återerövra tappad mark ?




Det finns nog ingen på Nobina som talar om om de är intresserade av trafik hos Ötraf.
I branschen i 40 år

1896

Det blir ju spännande att se då....

Leif D

Citat från: Jan skrivet 15 januari 2010, 08:07:32 AM
Stadstrafiken i Norrköping och Linköping ingick inte idetta, däremot regionlinjer kring nämnda städer. Plus stadsdelslinjerna 190-192.

Vad gäller Norrköping, kommer ju stora förändringar att ske, i och med att spårvägen till först Hageby och senare till Navestad tas i bruk.  Detta kommer ju även att påverka bussnätrt på många sätt. Säkert är det olämpligt att upphandla trafiken nu, då man ännu inte är klar med planeringen hur man ska köra mm.
;-)