Någon annans backe

Startat av Mr G, 11 januari 2010, 21:36:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Det bär av ned mot Kvarnen.
吉先生

Wetjo

Bussen flankerad av en 4L o en 8 och då pratar vi Renault.

Mr G

Malmgårdsvägen menar du. I stort sett samma linjesträckning för den här vagnen, men tror inte att den passerade Nytorget utan gick Södermannagatan åtminstone i ena riktningen. Kan det ha funnits plats för dubbelriktad busstrafik där förresten? Ändstationen var Tengdahlsgatan dessutom tror jag, där 66:an senare terminerade. Vad som vänder där idag vet jag inte.

吉先生

Mr G

Snarare nedklassad! Utkanten på Söder var väl landsbygd rätt länge...
吉先生

Mr H

Citat från: Mr G skrivet 12 januari 2010, 09:47:46 AM
Malmgårdsvägen menar du. I stort sett samma linjesträckning för den här vagnen, men tror inte att den passerade Nytorget utan gick Södermannagatan åtminstone i ena riktningen. Kan det ha funnits plats för dubbelriktad busstrafik där förresten? Ändstationen var Tengdahlsgatan dessutom tror jag, där 66:an senare terminerade. Vad som vänder där idag vet jag inte.

Brakade inte 4470 in i en mjölkaffär på Södermannagatan när den gick på 59:an?

Mr H

Mr G

Ja någon var det iallafall som ville ha med sin H34 in i affären. Det var väl ändå inte AGR tror jag... Så åtminstone gick 59:an i ena riktningen på Södermannagatan, frågan är om den gick där i andra riktningen också.
吉先生

Mr H

Jag kollade lite på Spårvägsmuseets kartor utlagda på nätet. 59:an har ändrats ganska så mycket på Söder. I 1967 års karta går den Södermannagatan söderut och Östgötagatan norrut. På 1975 års karta går den visserligen dubbelriktat på Södermannnagatan men endast mellan Skåneg och Kat Bang. Antar att ni menar en längre sträcka. 1967 års linjesträcka skiljer sig avsevärt på söder mot 1975 års.

Mr H