Sista dagen på Cityterminalens gate nr 16

Startat av Ersa, 11 januari 2010, 01:21:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Vad gör man under en 40 minuters rast mellan ankomst på 899 och avgång på 830, förutom att snacka skit med kollegor, dricka gott kaffe och äta en kanelbulle? Jo, man kan dessutom hinna "leka Y-buss" ;D

Många timmar senare var det dags för min sista 899-avgång från "Uppsalagaten" 16. I alla fall för denna gång. Imorgon lär vi få se vilken av gate 10-13 som blir ny Uppsalagate.

Ersa

Ommärkning av golv på klassiskt SL-manér var klart redan under söndagen:

Rulltrappan upp till övre plan.

Direkt efter att rulltrappan tagit slut.

Ante

Citat från: Ersa skrivet 11 januari 2010, 01:21:01 AM
Jo, man kan dessutom hinna "leka Y-buss" ;D

Ett stort fel, Ybuss skyltar inte linjenummer ;)

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Walter

Ja annars hade väl skyltarna inte behövts?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 11 januari 2010, 17:09:22 PM
Ja annars hade väl skyltarna inte behövts?

Annars hade skyltarna visat fel. ;)
Bytet av gater gick förvånansvärt smidigt, och bara några få "i-allra-sista-minuten-resenärer" missade sina bussar vad jag kunde se. Detta berodde dock på att de inte läste några som helst informationstavlor eller skyltar.

Ersa

Citat från: Ante skrivet 11 januari 2010, 12:08:51 PM
Ett stort fel, Ybuss skyltar inte linjenummer ;)

När slutade man med det? Östersundsbussen hette ju 891 en bra bit in på 2000-talet.

Åkarns Kalle

På gamla Ybuss skyltarna stog det Linjenr 891 skylten i bussen alltså
räddade en sån när dom nya kom och dom gamla kastades vilket år det nu var ?

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 11 januari 2010, 20:17:51 PM
När slutade man med det? Östersundsbussen hette ju 891 en bra bit in på 2000-talet.

Det står nu bara tex Umeå eller Stockholm, alternativt YBUSS Norrgående eller YBUSS Södergående.