SS Sydväst: Några 50-åriga skyltar

Startat av Gunnar D, 10 januari 2010, 18:54:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Mr G

Ja de minns vi mycket väl. Hade en hel kartong med såna i en källare, fast de blev stulna i ett källarinbrott. Vad nu tjuvarna skulle med dem till. Men, mina skyltar var av något senare modell än dina eftersom de kom från H19-uppställningen i Rissne. Mest tresiffriga linjenummer vill jag minnas.
Tjuvar förresten, man kan förstås ha åsikter hur de kom iväg från Rissne också,  8).
吉先生

Svoca

Dessa skyltar kallades för "frimärken" enligt SS internsnack. Användes i bakrutan på H19 Metropol eftersom de saknade bakre linjenummerskåp. Skulle platsa i Spårvägsmuseets H19.

HJP

Citat från: Mr G skrivet 10 januari 2010, 19:32:34 PM
Tjuvar förresten, man kan förstås ha åsikter hur de kom iväg från Rissne också,  8).
Tjuvar som lägger vantarna på ärligt stulna skyltar, är inga goda kamrater.... ;)

Jodå, jag kommer också ihåg dessa skyltar. Bytte från linje 16, till 70, vid Årstadal, och åkte till Hammarby industriområde, i tre års tid. Det var tider det, när man fick åka med "bussarnas buss" till yrkesskolan.

HJP

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 11 januari 2010, 14:04:31 PM
Tjuvar som lägger vantarna på ärligt stulna skyltar, är inga goda kamrater.... ;)

HJP

Som tur var hade jag blivit god kamrat med några förare i sydväst 1963-64. Så när dessa pappskyltar blev obehövliga i april-64 så blev de en fin avskedsgåva....

Mvh Gunnar