Oslo 23/7 del 3 - kring Nationaltheatret (MÅNGA BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 23 augusti 2007, 22:28:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Efter en något för lång paus  :) fortsätter jag med Oslobilderna. Denna laddning foton är samtliga tagna vid eller i närheten av hållplatsen Nationaltheatret, där många busslinjer (och spårvagnslinjer) passerar.

Det gula på 430 och 457 är speciell stomlinjemålning (för linje 31. Även bussarna på linje 37 har denna målning)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Magne

Kjempe trivelige bilder! Det er hyggelig å se litt fra hjembyen sin!:) Har du flere, så vær ikke redd for å vise dem til oss!
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Jonas Gustafsson

Citat från: Magne skrivet 23 augusti 2007, 22:49:40 PM
Kjempe trivelige bilder! Det er hyggelig å se litt fra hjembyen sin!:) Har du flere, så vær ikke redd for å vise dem til oss!

Tack tack. Det kommer fler!
Du har väl sett del 1 (Mortensrud, Hauketo) och 2 (Helsfyr)?

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget
Jeg har et spørgsmål angående Veolia vogn 863
Hvilke garageanlæg er den hjemmehørende på?

Jonas Gustafsson

Citat från: Ronni Svensson skrivet 23 augusti 2007, 23:24:03 PM
Hej
Det er gode billeder du har taget
Jeg har et spørgsmål angående Veolia vogn 863
Hvilke garageanlæg er den hjemmehørende på?

Jag har inte så mycket info om Veolia i Osloregionen, jag kan Unibuss och Norgesbuss bättre...
Men jag vet att Veolias Baerumstrafik har en garageanläggning i Lommedalen. Finns det fler?
//Jonas G

christianm

Alltid kul med bilder från Olso. Du har inte någon bild på en buss till Vippetangen? Det vore kul att se en buss som enligt Black Debbath inte klaffar med färjorna där  :).