Huvudmeny

Busslink 3643

Startat av Scania FAN (PL), 09 januari 2010, 23:02:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scania FAN (PL)

New Scania OmniLink for Busslink Stockholm. At the parking stand 3640, 3641, 3642, 3643, 3644, 3645, 3646, 3647, 3648, 3649, 3650.

Björn Lövdahl

Ahh, ytterligare leveranser till Stockholm. Där storinvesteras de för tillfället..
Antar att DDn inte ska till SL ;D
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ulf Rådeström

Totalt 85...ca 40 har redan kommit.

Bussmicke

Någon som hört när de beräknas komma i trafik?
Tankstationerna är väl inte klara än.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

gardiner i en busslink vagn? har dem blivit tokiga eller fått på fingrarna av SL?

Yujin Zhang

Citat från: homer skrivet 10 januari 2010, 00:23:04 AM
gardiner i en busslink vagn? har dem blivit tokiga eller fått på fingrarna av SL?

va? Det har de alltid haft på "äkta" regional-Omni. ;)

Simon Bertilsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 10 januari 2010, 00:27:04 AM
va? Det har de alltid haft på "äkta" regional-Omni. ;)

Synd. Fruktansvärt irriterande att ha dem hängandes vid sittplatsen. Vad är det för fel på en hederlig rullgardin som man har på tågen?
Värst är det på Volvo 9700 där rutorna är välvda, så gardinen hänger en bit in på sittplatsen. Helt sanslöst...

Yujin Zhang

Citat från: Hans Melange skrivet 10 januari 2010, 00:38:34 AM
Synd. Fruktansvärt irriterande att ha dem hängandes vid sittplatsen. Vad är det för fel på en hederlig rullgardin som man har på tågen?
Värst är det på Volvo 9700 där rutorna är välvda, så gardinen hänger en bit in på sittplatsen. Helt sanslöst...

På dom 9700 jag har åkt med finns både vanliga gardiner OCH rullgardiner. The choice is yours. :)

Simon Bertilsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 10 januari 2010, 00:45:03 AM
På dom 9700 jag har åkt med finns både vanliga gardiner OCH rullgardiner. The choice is yours. :)

Inte de jag åkt i, och gardinerna hänger i vägen även om de inte täcker för fönstret.
Lysekils 9700or är till synes förberedda för rullgardiner, men det finns inga.

Cero

Citat från: Hans Melange skrivet 10 januari 2010, 00:38:34 AM

Brukar inte vara ett problem i SL-trafiken. Det finns hjälpsamma trafikanter som sliter bort de små hållare gardinerna ska träs in i för att hållas borta från fönstret och resenären och när det är gjort hjälper någon annan till att slita ner själva gardinen. Hjälper inte detta blir gardinen ändå smutsig efter något år och då åker den i soptunnan.

Björn Lövdahl

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 januari 2010, 23:38:06 PM
Totalt 85...ca 40 har redan kommit.

Ahh, det är fortsättningen på samma leverans
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Nico

Är det etanoler så lär de väl i första hand hamna på garage/depåer med befintligt etanoltank hellre än att stå kvar i Polen och fungera som vindskydd. I takt med att övriga garage, som håller på att få etanoltankstationer, blir färdigställda så lär man väl göra en vagnrockad allt eftersom.

Råsta lånar f.n. t.ex. 3609-3611 (rent ärligt så säger jag att jag inte har någon direkt koll på vad de är av för typ, men jag misstänker att de hör till samma serie som de ovan) för trafik på vanliga linjer.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Anders Lundén

Citat från: Nico skrivet 10 januari 2010, 11:23:23 AM
Är det etanoler så lär de väl i första hand hamna på garage/depåer med befintligt etanoltank hellre än att stå kvar i Polen och fungera som vindskydd. I takt med att övriga garage, som håller på att få etanoltankstationer, blir färdigställda så lär man väl göra en vagnrockad allt eftersom.

Råsta lånar f.n. t.ex. 3609-3611 (rent ärligt så säger jag att jag inte har någon direkt koll på vad de är av för typ, men jag misstänker att de hör till samma serie som de ovan) för trafik på vanliga linjer.

Upp till 3640 är levererade, dessa är inte regional.
3641 och uppåt är på gång, dessa är regional och några kommer även att levereras i blå färg.
3609-11 är de första i trafik och ska tillfälligt rulla i Råsta.
Ytterligare några i den lägre nummerserien kommer snart i trafik i Handen.
Men precis som sägs i andra inlägg så är infrastrukturen kring detta med fler etanoldepåer långt ifrån klar. Därav dröjer trafikstarten.
// Anders

Mikael T Nilsson

Citat från: Anders Lundén skrivet 10 januari 2010, 13:09:03 PM
Upp till 3640 är levererade, dessa är inte regional.
3641 och uppåt är på gång, dessa är regional och några kommer även att levereras i blå färg.
3609-11 är de första i trafik och ska tillfälligt rulla i Råsta.
Ytterligare några i den lägre nummerserien kommer snart i trafik i Handen.
Men precis som sägs i andra inlägg så är infrastrukturen kring detta med fler etanoldepåer långt ifrån klar. Därav dröjer trafikstarten.
// Anders

Intressanta uppgifter. Kommer de blålackerade att levereras till Råsta för linje 179 och Råstas blå B9S i och med detta flyttas till Täby för linjerna 178, 670 (och 676)?
Jag har fått en uppgift om att all SL:s busstrafik ska vara handikappanpassad före utgången av 2010 och om detta stämmer finns det ett stort antal "normalgolvs"ledbussar att byta ut mot lågentrébussar i Norrort, bl a de stomlinjeblå.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Matte

Citat från: Norrortsmicke skrivet 10 januari 2010, 14:23:21 PM
Intressanta uppgifter. Kommer de blålackerade att levereras till Råsta för linje 179 och Råstas blå B9S i och med detta flyttas till Täby för linjerna 178, 670 (och 676)?
Jag har fått en uppgift om att all SL:s busstrafik ska vara handikappanpassad före utgången av 2010 och om detta stämmer finns det ett stort antal "normalgolvs"ledbussar att byta ut mot lågentrébussar i Norrort, bl a de stomlinjeblå.

Har för mig att det finns ett datum från EU att all kolektivtrafik skall vara funktionshinder anpassat.