Huvudmeny

Tyvärr åter

Startat av Jocke Selling, 09 januari 2010, 22:46:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

efter längre tid på verkstad

Jag fick det tveksamma nöjet att premiär köra henne efter att motorbyte, byte av stort antal rutor, samt omplåtning/lackering och slutligen besiktning hållit oss förskonade sedan senhösten.
Lyckades dock åter förpassa henne till "sjukhemmet" tack och lov ;D.

Internumret är liktydigt med antalet anmärkningar på felrapporten ;D (femtioelva st noga räknat)

Bussmicke

Jocke, vad är det som är så fel med denna vagn då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Låter som dom kunde fått en bättre begagnad buss för den summan dom lagt ner på vagnen.  ;D

Jocke Selling

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2010, 22:47:50 PM

Om vi börjar med snedstrecket under UL-loggan i fronten som en utgångspunkt  ;).

Så kan jag krasst konstatera att i detta fallet har dom överträffat sig själva. Maken till måndagsexemplar får man leta efter.
Men jag får motvilligt erkänna att trots att det skulle gå att långtidsförvara fiskpinnar i den, så var det en helt annan buss med nya - hm begagnade spisen i.
Får de bara fart på värmen, så kanske jag måste degradera den från topplaceringen på min "bussar att hata" lista.

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2010, 22:47:50 PM

Kanske beror på var bussen är byggd ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Och jag som trodde du var en Volvo älskare  ;)

//Niclas

yngrot

Nja det beror ju på var karossen är byggd annars gillar jag nog mera Scania  ;).Man är väl normal ??? till skillnad mot vissa som har vissa perversa böjelser .. som jag hört från JoSe..  ;D

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2010, 20:31:48 PM
Nja det beror ju på var karossen är byggd annars gillar jag nog mera Scania  ;).Man är väl normal ??? till skillnad mot vissa som har vissa perversa böjelser .. som jag hört från JoSe..  ;D

Du menar att man diggar MaxCi  ;D

//Niclas

yngrot

Digga MaxCi är ju normalt ;D.. perversa var väl att digga Neoplan.... ::)

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2010, 20:52:41 PM
Digga MaxCi är ju normalt ;D.. perversa var väl att digga Neoplan.... ::)

Vi är många som diggar Neoplan i hela världen men det kanske anses att man är pervers här i Sverige  ;)

//Niclas

Jocke Selling

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 januari 2010, 21:06:27 PM
   Vi är många som diggar Neoplan i hela världen men det kanske anses att man är pervers här i Sverige  ;)

//Niclas

Det finns ju en hel del cyniker som menar att världen är befolkad av idioter, så man vet ju inte vad man ska tro  ;)  :-X

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 januari 2010, 21:06:27 PM

Pervers? Nej.
I kraftig minoritet i detta land? Helt klart! 8)

yngrot

Citat från: JoSe skrivet 10 januari 2010, 21:32:56 PM
Det finns ju en hel del cyniker som menar att världen är befolkad av idioter, så man vet ju inte vad man ska tro  ;)  :-X

;D