En Tidigare Kålleredsbuss nu GS 145

Startat av Rikard, 09 januari 2010, 21:58:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard

Fotona tagna 2001-04-05 på ändhållplatsen Getås i Hållanda

Fräsch röd krossad plysch på sätena :-)

Mvh Rikard.

Bussmicke

Trevligt, just där har jag inte varit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mathias Rickman

[/quote]

bra placerat att sätta mobitexten framför dörr knapparna 

yngrot

Man tackar för detta Rickard.. Vet du om det var dörrbroms på dessa bussar ?? Röd klädsel var ju Wiima standard som de ,till och med vagn 18 19 20 fick efter ett tag samma stolar i från början hade de höga fasta säten men några företagsamma förstörde och sen byttes till låga stolar i stället... Liten plattform där bak rymde väl inte mer än en barnvagn??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rikard

Citat från: yngrot skrivet 10 januari 2010, 19:49:34 PM
Man tackar för detta Rickard.. Vet du om det var dörrbroms på dessa bussar ?? Röd klädsel var ju Wiima standard som de ,till och med vagn 18 19 20 fick efter ett tag samma stolar i från början hade de höga fasta säten men några företagsamma förstörde och sen byttes till låga stolar i stället... Liten plattform där bak rymde väl inte mer än en barnvagn??
Vassegoo!  ;-)
Minns jag rätt var det bara buss 220 som hade dörrbroms och senare 152 som fick det eftermonterat efter det att en passagerare föll ut genom en glömd öppen bakdörr. Är inte helt säker dock. Tror det gick få in två normala vagnar för den tiden. dagens vagnar är ju oftast större så dem hade det vart problem med. Rikard.

yngrot

Har man 3 dörrar borde ju dörrbroms vara obligatoriskt allra helst om övriga bussar har det .. Vanans makt är ju stor lätt det händer olyckor om man är van att ha dörrbroms..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina