Hej jag undrar om någon här vet om säffle har uppdaterat sin hemsida???

Startat av bussfan, 09 januari 2010, 11:20:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfan

Hej jag har en fundering kring säffle kaross hemsida e tillgänglig den har varit nere ett bra tag

Lulebjörnen

Citat från: bussfan skrivet 09 januari 2010, 11:20:59 AM
Hej jag har en fundering kring säffle kaross hemsida e tillgänglig den har varit nere ett bra tag
Enklast är väl att gå in på www.safflekarosseri.se och konstatera att sidan är "temporary down for maintenance". Dom håller väl på och meckar med den, eller så lägger dom ner hela Säffleriet  ;)...

Omnilasse

Citat från: Lulebjörnen skrivet 09 januari 2010, 11:35:16 AM
Enklast är väl att gå in på www.safflekarosseri.se och konstatera att sidan är "temporary down for maintenance". Dom håller väl på och meckar med den, eller så lägger dom ner hela Säffleriet  ;)...
Eftersom Volvo har köpt upp dem vill de väl integrera Säffle i koncernen - tror nog inte att man vill ha en separat säljssida för Säfflekarosserna - de kallar ju nummera anläggningen för Volvo bussar Säffle AB...

bussfan

Citat från: Omnilasse skrivet 09 januari 2010, 13:02:28 PM
Eftersom Volvo har köpt upp dem vill de väl integrera Säffle i koncernen - tror nog inte att man vill ha en separat säljssida för Säfflekarosserna - de kallar ju nummera anläggningen för Volvo bussar Säffle AB...

varför inte göra en hemsida kringdessa fordon???

Magnus

"temporary down for maintenance" har det stått i minst ett år nu på den sidan, så det är nog volvobuses.se som gäller nu.

Ulf Rådeström

Citat från: bussfan skrivet 09 januari 2010, 13:07:45 PM
varför inte göra en hemsida kringdessa fordon???
Ska de bli en sådan får du nog göra en själv - alltså som en fansite för Säfflebussar som nån bussintresserad gör - Volvo betraktar ju Säffle som en komplett uppbyggd buss (som vanligt inte att förväxlas med helbyggd) och därför marknadsför den på sin Volvo-sida för fullt.

Antagligen finns sidan kvar bara för att ingen ska kunna sno domänen för Säffles bussar.

Uffe