Göteborg

Startat av lycbr, 08 januari 2010, 21:45:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lycbr

Greger Larsson

SJ 1101. Alltid trevligt med Hägglundare.
/GL

Niklas Bygdestam

Citat från: lycbr skrivet 08 januari 2010, 21:45:01 PM

Nils Ericsonsplatsen

Fanns det inte Volvo B58 med Hägglundskaross som såg ut som denna i Göteborg som hade GS-lack? Tror jag har hört någon påstå det i alla fall
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: lycbr skrivet 08 januari 2010, 21:45:01 PM

Citat från: jocke skrivet 09 januari 2010, 01:18:49 AM
Tagen vilket år?

Bilden borde i alla fall inte vara tagen före 1977. Volvon som skymtar till vänster ser nämligen ut att vara en Volvo 244 av 1977 års jubileumsmodell
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

lycbr

Det är våren 1979. Bussen står nästan på samma plats som Trafikledartornet på Nils Ericsonterminalen är idag eller kanske ingången mellan Centralen och Nils Ericson term. Träden i bakgrunden är entrén till Hotell G idag. Bakom Volvon och Fiestan var ett populärt pisshål för nytankade ungdomar som suttit på bussen på fredag och lördagkvällar.

S Svensson

[quote author
Fanns det inte Volvo B58 med Hägglundskaross som såg ut som denna i Göteborg som hade GS-lack? Tror jag har hört någon påstå det i alla fall
[/quote]

Nej ! GS har inte haft någon sådan typ. Enda HoS de haft är ledbussarna utrustade med annan front,motsvarande SJ 1350-1409.

Däremot har det funnits helblå HoS hos dåvarande Mölndalsbussarna. Men dessa var väl Scania-Vabis