Huvudmeny

Riotarslingan...

Startat av Bussmicke, 07 januari 2010, 23:25:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Verkar bara trafikeras av 627 numera och antagligen är väl, tyvärr, den gamla travliga hållplatstavlan också borta..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl W

Finns en lokallinje i Täby som stannar där.

Jonas Strömblad

Ja, 615 stannar vid hållplats Ritarslingan när behov finnes. Man har gjort om vägarna lite i Arninge och öppnat en infart från Ullnavägen till "industiområdet" som 615 numera går.
/J

Bussmicke

Serdet inte ut likadant som på min bild längre?
Bild i så fall?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Nej, bakom Stop-skylten fortsätter vägen rakt fram till Vaxholmsvägen (heter den enligt Eniros kartor). Inte heller de är uppdaterade, utan där ser det ut att vara stopp strax bakom Ritarslingans hållplats.
http://kartor.eniro.se/m/MX1UF
Om man kollar på flygfoto på den här Eniro-länken så syns det en buss som står vid Ritarslingans hållplats (samma som Micke plåtat). Den nya vägen går alltså genom skogspartiet till Vaxholmsvägen.
/J

Bussmicke

Får väl åka dit också då.. ;)
//Bussmicke.

Jonas Strömblad

Vad man nu ska där att göra... Finns det några gravstenar i närheten?  ;D Det finns andra ställen som är mer upphetsande än Arninge industriområde kan jag lova!  ;)
/J