Huvudmeny

9700a.

Startat av Möllers, 07 januari 2010, 21:17:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ersa

Ahh... 6338 och dess syskon är väldigt trevliga bussar. :)

Men varför ser bilden så komprimerad ut? Det är en massa "hack" t.ex på hela de nedre fönsterkanterna. Minskar du inte ner storleken i Photoshop innan du laddar upp dem, Mattias?

Möllers

Tror det är skärpan det blir så ska se om jag kan fixa det.

Möllers

Så här blev den bättre eller  ???
Kör inte med Photoshop för jag har inte alls.

Knut

Montro om Webastoen idenne snart blir reparert. Eller skjer det til sommeren når den ikke trengs lengre?? I hele høst har den bussen vært kald

Ersa

Citat från: Knut skrivet 07 januari 2010, 22:24:46 PM
Montro om Webastoen idenne snart blir reparert. Eller skjer det til sommeren når den ikke trengs lengre?? I hele høst har den bussen vært kald

Alla nya bussar verkar vara starkt beroende av Webaston. Utvecklar inte motorerna någon värme numera? Jag hade en MAN (tror det var 6777) med en krånglande Webasto, och den gick det inte att få värme inne i kupén förrän efter två timmars körning.

groenis

Dagens motorer.
De är så effektiva i förbränningen jämfört med de äldre som gav mycket bra värme.

/Lennart

Möllers

Många såna finns det i den serien 63 hos dom vet nån  ???

Knut

Om jeg ikke er helt på feil spor så er det vel 4 eller 5 slike i 633x serien. Kjenner 6335-36-37 og 38. Men er vel en 6334 også om jeg ikke tar helt feil. Evt om det er en gul Nobinavogn
6335-6338 er iallefall i SweX farger

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Är nog placerad i Mora på linje 890

Bussmicke

Jo den sysn titt och tätt här i stan
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2010, 21:57:35 PM
Så här blev den bättre eller  ???
Kör inte med Photoshop för jag har inte alls.

Om den blev bättre får andra avgöra.
Jag tycker du kan satsa på ett bra grafikprogram. Du har ju flera bra kameror nu, men det är synd att bilderna drabbas och blir sämre pga avsaknaden av Photoshop (eller liknande program). Dessutom blir bilderna så långsamma pga gratishemsideutrymmet.

Möllers

Jo ska staffa Photoshop läggre fram.