Huvudmeny

Buss Filmer.

Startat av Möllers, 07 januari 2010, 18:32:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

skulle vara bra om du hadde stativ så det blev inte så skakig

Möllers

Läste lite i boken man fick till stog rätt mycket där hur man ställer in dom och sånt.
Innan jag filmade i var 1280x720 man kunde visst ängra till 1920x1080 och detta var nu i full HD hade halv innan hihi.
Ljudet är det inte fel på hörde ni själv
Nästa gång ska jag stå mer stillare jag lovar innan jag vänjer mig hur man filmar o sånt.
Övrigt är jag skit nöjd över kamerian nu  :)
Stativ är så jobbigt assa med sig det får bli hemma annas kan man sitta ner filma med får testa det med sen  ;)

groenis

Mattias
Kör med ett enbent stativ mycket enklare än att släpa på en tripod,
Dessutom så kan du göra som jag provade stoppa ner stativet i fickan eller skär av en plastflaska
gör ett par slitsar och sätt fast i bältet och vips så har du gjort en billig steadycam.
Lycka till

/Lennart

hisen12

Kan inte du¨åka ngn VikarieVEST från Söderhamn? Och filma.. Altså ngn av Veolia 2420-2440 serien=) Skulle vara kul att se.. En film kanske längst bak, och en då du åker baklänges och filmar bakåt=)

Möllers

Men jag kan filma en om jag ser nån i stan senare idag kanske.

hisen12

Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 januari 2010, 00:09:37 AM
Men jag kan filma en om jag ser nån i stan senare idag kanske.

ok, men inte åka ngn? skulle jättegärna vilja se hur dom ser ut innuti nu=)

Möllers

Har aldrig åkt dom alls ifrån Söderhamns bussarna.

hisen12

Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 januari 2010, 00:21:36 AM
Har aldrig åkt dom alls ifrån Söderhamns bussarna.

Ok, Dom är rätt slitna, Tipsar dig att prova ngn. Gärna 2424 elr ngn utan gardiner.. VIll helst se film från dom ¨då det var sånna jag åkte mest=) Det skulle vara trevligtr om ngn kunde filma ngn sån iaf=)

Möllers

Visst kan testa nån gång var en gång föra året jag skulle ta bussen till Landskrona med fick åka med en Volvo  av skånestrafikens bussar så det blev ingen Söderhamnsare alls denna gång.

Men ska se om det kör nån till Malmö ifrån Lund eller Malmö till lund kanske jag filmar i en då  :)
Det som stör mig mest om bussföraren inte gillar det .